Виставка "Освіта Харківщини ХХІ століття" Неділя, 28.04.2024, 13:46
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Файли [25]
ХХІ виставка [9]
ХХІ виставка "Освіта Харківщини ХХІ століття" за темою "Громадсько активна школа як виховна система навчального закладу"
XXIV виставка [13]
XXIV виставка "Інноваційні процеси в методичній роботі з педагогічними кадрами"
XXV виставка [16]
"Розвиток екологічної компетентності учнів ЗНЗ Харківської області в умовах сталого розвитку суспільства"
XXXVIII виставка [5]
XXXVIII обласна тематична виставка ефективного педагогічного досвіду "Формування правової культури та правових орієнтирів учнів ЗНЗ"
ХХХІХ виставка "Використання інноваційних технологій навчання хімії" [6]
ХХХІХ виставка "Використання інноваційних технологій навчання хімії"
40 виставка [2]
40 виставка "Громадянські та морально-духовні цінності в системі виховної роботи"
41 виставка Трудове навчання [1]
42 виставка дошкільники [1]
42 виставка дошкільники
43 виставка. Медіаосвіта [1]
43 виставка. Медіаосвіта
45 Англійська мова [1]
45 виставка Англійська мова
46 виставка "Національне виховання" [1]
46 виставка "Національне виховання"

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 79

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Файли

Каталог 53 відкритої виставки «Нова українська школа. ІКТ та STEM-технології в освітньому процесі та управлінні закладами освіти
[ Викачати з сервера (25.9 Kb) ] 19.12.2018, 18:21

Шановні освітяни!

 

Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» передбачено докорінне та системне реформування загальної середньої освіти України з урахуванням досвіду провідних країн світу. Перехід до компетентнісного та особистісно орієнтованого навчання спрямований на здобуття учнями вміння навчатися впродовж життя, критично та творчо мислити, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі, що є необхідним для їхньої успішної самореалізації в майбутньому, а також на формування конкурентоспроможного випускника.

STEM-освіта спрямовує педагогічний процес на формування й розвиток навчально-пізнавальних і творчих якостей особистості, рівень яких визначає конкурентоспроможність на сучасному ринку праці: здатність і готовність до розв’язання комплексних задач (проблем), розвиток критичного мислення та креативності, уміння співпрацювати, здійснювати інноваційну діяльність. STEM-освіта ґрунтується на трансдисциплінарному підході, в основу якого покладено метод інтеграції предметів, вирішення проблемно-орієнтованих завдань.

Якість запровадження STEM-освіти багато в чому визначається компетентністю та рівнем професійної діяльності педагогів, тим, наскільки активно вони використовують новітні педагогічні підходи до викладання й оцінювання, інноваційні практики міждисциплінарного навчання, методи та засоби навчання з акцентом на розвиток дослідницьких компетеностей. У зв’язку з цим Харківська академія неперервної освіти приділяє значну увагу поширенню ідей STEM-освіти серед педагогічної громадськості, розвитку компетентності щодо застосування STEM-технологій під час підвищення кваліфікації педагогів Харківщини в курсовий та в міжкурсовий періоди. Так, протягом 2018 року співробітниками Академії здійснювалася координація реалізації на базі закладів освіти Харківської області інноваційних освітніх проектів Всеукраїнського рівня за темами: «Науково-методичні засади створення та функціонування Всеукраїнського науково-методичного віртуального (ВНМВ) STEM-центру», «Я – дослідник»; організовано роботу тимчасового творчого колективу педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти за темою «STEM-освіта: формування ключових компетентностей для життя», проведено школи-майстерні «Цифрові технології – інструменти успіху нової української школи», «Формування ІКТ-компетентності учнів на уроках інформатики».

19 грудня 2018 року 53 обласна відкрита виставка ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини ХХІ століття» відбулася за темою «Нова українська школа: ІКТ та STEM-технології в освітньому процесі та управлінні закладами освіти» в трьох номінаціях: «Наскрізне застосування ІКТ в освітньому процесі», «Модернізація змісту освіти засобами STEM-технологій», «Організація інформатичної освіти на засадах Концепції Нової української школи». Участь у виставці взяли поки що тільки 5 закладів освіти області. Щоб привернути увагу до цієї теми, в межах виставки пройшов проблемний семінар для спеціалістів управлінь (відділів) освіти районних державних адміністрацій, управлінь (відділів) міських рад міст обласного значення та відповідних рад об’єднаних територіальних громад Харківської області, які відповідають за методичний супровід інноваційної діяльності, за участі представників закладів освіти, що впроваджують STEM-технології та ІКТ в освітній процес.

Під час роботи виставки освітяни мали можливість ознайомитися з інноваційним  досвідом закладів освіти щодо впровадження STEM-технологій в освітній процес, спрямованим на перехід до компетентнісної моделі навчання; зміщення акцентів в освітній діяльності з вузькопредметних на загальнодидактичні; оновлення структури та змісту навчальних предметів, запровадження системно-діяльнісного підходу; створення педагогічних умов для здобуття учнями результативного індивідуального досвіду проектної діяльності та розроблення стартапів. Свій досвіт презентували:

  • Комунальний заклад «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» Харківської обласної ради «Нова українська школа: ІКТ та STEM-технології в освітньому процесі». Діловий івент «Нова українська школа. Організація інформатичної освіти»;
  • Лозівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 Лозівської міської ради Харківської області «Цифрове середовище закладу освіти – основа розвитку інформаційно-цифрової компетентності учнів». Методичний квест «Використання ІКТ в освітньому процесі – шлях до підвищення якості навчання»;
  • Балаклійська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Балаклійської районної ради Харківської області «Інтеграція STEM-освіти в навчальні дисципліни». Майстер-клас «Використання кейс-уроків у процесі впровадження STEM-освіти в навчальні дисципліни»;
  • Комунальний заклад «Люботинська спеціалізована школа-інтернат      І-ІІІ ступенів «Дивосвіт» Харківської обласної ради «Нова школа вже сьогодні». Майстер-клас «Актуальність застосування STEM-технологій  в освітньому процесі»;
  • Харківський ліцей № 149 Харківської міської ради Харківської області «STEM-освіта як напрям модернізації освітнього середовища». Майстер-клас «Наука через гру».

Виставка стала майданчиком для отримання нової інформації, обміну досвідом та ідеями щодо впровадження STEM-освіти. Сподіваємось, що ознайомлення з її матеріалами сприятимуть активізації пошуку та впровадженню нових форм (методів) запровадження наскрізної STEM-освіти.

 

Л. Д. Покроєва, ректор Харківської академії неперервної освіти

 

Балаклійська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2

Балаклійської районної ради Харківської області

 

Школа співпрацює з благодійними фондами Німеччини «ГІЗ», Польщі та ЮНІСЕФ, які надають благодійну допомогу в модернізації матеріальної бази. До послуг учнів 38 навчальних кабінетів, 2 комп’ютерні класи (33 ПК), актова та спортивна зали, майстерня, їдальня. Бібліотечний фонд налічує 26261 примірник художньої та навчальної літератури. У 2018 році обладнано ресурсну кімнату для дітей з особливими освітніми потребами та медіатеку. Працюють 7 гуртків з інших позашкільних закладів, 2 секції дитячо-юнацької спортивної школи з легкої атлетики. Гуртковою роботою охоплено 69% учнів закладу.

Педагогічний колектив працює над методичною темою «Організація інноваційних форм методичної роботи, спрямованої на підвищення фахового рівня та професійних компетентностей учителів в умовах упровадження нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти», бере участь в освітніх проектах: 2013-2018 роки  – «Дослідно-експериментальна робота  регіонального рівня з проблеми «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему навчально-виховної роботи»; 2017-2022 роки – Всеукраїнський експеримент «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику»; Всеукраїнський інноваційний освітній проект «STEM-освіта: Я – дослідник»; Всеукраїнський фонд «Крок за кроком», програма «Школа як осередок розвитку громади»; Міжнародний проект «Якісний розвиток громадсько активних шкіл: оцінка впливу міжнародних стандартів» ГАШ (громадсько активна школа), проект «Вчимося жити разом»: програма з розвитку соціальних навичок учнів основної та старшої школи у курсі «Основи здоров’я»; Всеукраїнський геймофікований освітній проект «Відкривай Україну», проект «Anty. Pollution. Company». У рамках проекту учні школи взяли участь у конкурсі на кращий соціальний ролик, кращий екологічний банер «Зроби свій вибір! Сортуй окремо!», акції «Врятуй їжака – здай батарейку», «Шпаківня», «Електро LOVE», інсценуванні казок для дошкільнят «Казка про сміття», «Упаковка шукає друзів», проведено майстер-класи «Друге життя – подвійний добрий вчинок». У школі традиційними стали зустрічі з представником ХПГ, регіональним представником Мандрівного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA.

У 2016 році колектив закладу нагороджено дипломом І ступеня в сорок третій тематичній відкритій виставці ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини ХХІ століття». Брали участь у п’ятій міжнародній науково-методичній конференції «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи» (м. Київ), у Міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» (м. Київ). Колектив школи в номінації «Інклюзивна освіта: рівні права  – рівні можливості» нагороджено дипломом та Золотою медаллю.

За 2017-2018 рік у ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів 23 учні посіли призові місця та отримали дипломи: І ступеня –сім, ІІ ступеня – 8, ІІІ ступеня – 8. Дев’ять учнів школи взяли участь у роботі І етапу МАН, з яких 7 учнів отримали дипломи І ступеня. У ІІ етапі МАН учні отримали  диплом ІІ ступеня та три дипломи ІІІ ступеня. У ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із англійської мови та біології отримали два дипломи ІІ ступеня. В обласному фестивалі з комп’ютерної графіки та анімації отримали диплом ІІІ ступеня в номінації «Колаж» за темою «Буде час, коли наука випередить фантазію», дипломом ІІ ступеня – «Казки – зовсім не дрібниця, в них – сюжети на всі часи».

Для надання якісної освіти та розвитку творчих здібностей дітей у закладі створено всі необхідні умови. З метою зацікавлення школярів учителі фізики та хімії на уроках і в позаурочний час використовують сучасні інструменти – цифрові вимірювальні комплекси Einstein™ з комплектом розширень. Використання  цифрової лабораторії сприяє інтенсифікації освітнього процесу, підвищує зацікавленість учнів у пізнавальній діяльності, надаючи їй дослідницького характеру. Використання цифрового комплексу дозволяє учням займатися дослідницькою діяльністю, самостійно вивчати фізичні, хімічні процеси та явища, отримуючи не тільки знання, а й досвід роботи із сучасною технікою. Цифрова лабораторія сприяє отриманню таких нових освітніх результатів: формуванню й розвитку дослідницьких умінь; формуванню комп’ютерної грамотності, а також формуванню в молоді сучасної наукової картини світу.

Адміністрація закладу освіти разом із педагогічним колективом спрямовує свої дії на розвиток критичного мислення учнів, формування в них життєвих компетентностей та успішну самореалізацію в сучасному суспільстві.

Манілова Олена Миколаївна, директор

Комунальний заклад «Люботинська спеціалізована

школа-інтернат І-ІІІ ступенів «Дивосвіт»  Харківської обласної ради

На сьогодні в нашому закладі навчаються 177 учнів . Освітній процес здійснюється за  2  профілями: художній  та з поглибленим вивченням інформатики. Пріоритетними напрямами освітнього процесу є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності. Методична проблема, над якою працює заклад:  «Створення ефективної моделі сучасного спеціалізованого загальноосвітнього навчального закладу для обдарованих дітей з поглибленим вивченням дисциплін художньо-естетичного та інформаційно-технологічного профілів навчання». Для  надання якісної освіти та розвитку творчих здібностей дітей у закладі створено всі необхідні умови. Працюють гуртки  «Писанкарство»,  «Основи робототехніки та комп’ютерного моделювання»,  «Географи-краєзнавці», «Миловаріння», «Фітнес», «Футбол», «Цікава фізика», «Декоративно-прикладне мистецтво». Гуртковою роботою охоплено 100% учнів навчального закладу. До послуг учнів 20 навчальних кабінетів, які оснащені комп’ютерною технікою, мультимедійними дошками та проекторами, 2 комп’ютерних класи (33 ПК), актова та спортивна зали, гімнастичний та футбольний майданчики, 1 майстерня, їдальня.

Сьогодні актуальним є впровадження в освітній процес STEM-технологій. Саме над модернізацією змісту освіти засобами STEM-технологій  і працює педагогічний колектив школи-інтернату «Дивосвіт».

         З 2017 року заклад є  учасником проекту «STEM-освіта в школі». Для організації ефективної науково-проектної роботи учнів і педагогів у закладі створено STEM-центр «ДИВОСВІТ», який має відповідну матеріально-технічну базу, кваліфікованих фахівців, навчальні програми з природничо-математичних наук, технологій, програмування, робототехніки та об’єднує  точну науку і гуманітарні дисципліни.

Навчання буде успішним тільки тоді, коли учневі цікаво, коли він відчуває себе першовідкривачем. Це цифрові вимірювальні комплекси Einstein™, мобільні природничо-наукові лабораторії LabDisc та набори LegoMindstorms Education EV3, які застосовуються вчителями природничо-математичного циклу (фізика, біологія, географія, хімія, інформатика) не лише на уроках, а й у позаурочний час.

Під час виконання STEM проектів учні не обмежуються лише цифровими комплексами та робототехнікою. Наш заклад має класи мистецького профілю, тому великою популярністю користуються STEAM проекти.

Мистецтва відкривають нові способи мислення, нові шляхи встановлення зв’язків. Крім того, вони допомагають підтримувати конкурентоспроможність за допомогою стимулювання інновацій і креативності. Учні художнього профілю навчання активно реалізують творчі, мистецькі проекти, поєднують їх із комп’ютерною графікою, друком на 3-D принтері. Так, у  листопаді 2018 року учні школи стали учасниками Всеукраїнської виставки творчих робіт вихованців шкіл-інтернатів «Діти – діячі мистецтва» у приміщенні Верховної Ради України. У межах виставки були представлені художні роботи вихованців школи з використанням комп’ютерної графіки.

Під час занять із 3-D моделювання учні художнього профілю зробили ескіз памятного знаку «Козацький хрест», обробили за допомогою  комп’ютера та роздрукували на 3-D принтері. 

Учні 7-11 класів об’єдналися в команду «Дивосвіт» для участі у Всеукраїнському освітньому проекті «Відкривай Україну» та презентують шкільний проект «Develop! Don't stop!», який інтегрує  ІТ, спорт, мистецтво, науки.

Завдяки партнерським відносинам із ХНЕУ ім. С.Кузнеця на базі закладу організовані  Зимова та Літня школи молодих програмістів і дизайнерів, які працюють протягом року. Провідними фахівцями компанії  Рlarium  були проведені майстер-класи для  учнів школи «ДИВОСВІТ».

Педагоги STEM-центру «ДИВОСВІТ» мають широкі можливості та необмежене поле діяльності, оскільки на практиці переконуються в ефективності наявних методик навчання і можуть коригувати їх, проводити докладну структуризацію досліджень освітнього процесу, створювати нові методики.

Дуже активно вчителі школи використовують технологію BYOD – візьми свій власний пристрій для роботи. Сучасні смартфони мають дуже велику кількість датчиків, а в поєднанні з програмним забезпеченням стають потужним інструментом для дослідження різних явищ, пов’язаних із світлом, звуком, положенням тіл і т.д.

Використання елементів STEM - освіти під час уроків активізує пізнавальну діяльність учнів. Так, на уроках інформатики – біології  учні досліджують особливості росту популяції тварин і створюють програми для прогнозування їх кількості в майбутньому, на уроках математики – географії вивчають основи картографії, по GPS координатах вираховують відстань між об’єктами.

У рамках фізичної STEM-лабораторії впроваджено в освітній процес проект «Обєднання фізичних лабораторних робіт з використанням робототехніки».

Під час роботи гуртка «Цікава фізика» з метою залученням молодших школярів до науково-дослідницької діяльності, реалізується проект «Діти – дітям», у ході якого  учні старших класів проводять майстер-класи «Фізика. Досліди. Експерименти».

У межах Всеукраїнського конкурсу мультимедійних проектів «Врятувати від забуття» учні та педагоги реалізували проект «Садиба в Гиївці», у якому інтегруються такі предмети як  історія, українська мова, образотворче мистецтво, комп’ютерна графіка, технології. Розпочата робота над створенням англомовного  відеоролика для участі у Всеукраїнському учнівському конкурсі «Welcome to my Ukraine», у якому поєднуються історія, англійська мова та технології.

Виконання STEM проектів різного напряму та тривалості на сьогодні вже дало  певні результати. Так, проект із підвищення комфорту учнів у школі переріс у декілька робіт Малої академії наук, одна з яких була представлена в минулому році – «Пристрій автоматичної подачі шкільних дзвінків»,  друга готується до презентації  цього року. Над двома напрямками учні ще працюють, а результати їх роботи очікуються через рік.

Педагоги закладу є активними учасниками III міжнародної науково-практичної конференції «STEM-освіта – стан упровадження та перспективи розвитку» (в рамках конференції брали участь у семінарі «Методи та інструменти для реалізації STEM-навчання»), м. Київ; регіональної (не)конференції для шкільних педагогів, афілійований міні- EdCamp Kharkiv Vynahidnyk з теми: «STEM, STEAM, STREAM: можливості в новій українській  школі», м. Харків; регіональної (не)конференції для шкільних педагогів афілійований міні-EdCamp Sumy з теми «Школа для життя: біотичні виміри», м. Суми;  ІІ Міжнародного освітнього форуму «NewEdu» 2018, м. Харків;  тренінгу «Цифрове громадянство та безпека» Компанії Googl Educator Group Ukraine, м. Харків; online-конференції: «Сучасні освітні тенденції:  STEM, STEAM та учнівські проекти».

З метою підвищення якості освіти співпрацюємо з ХНЕУ ім. Семена Кузнеця,  ХНУМГ ім О.М. Бекетова, ХНПУ імені Г.С. Сковороди, ХНУ ім. В.Н.Каразіна, Українською інженерно-педагогічною академією, Ландау Центром, ОКЗ «Харківське художнє училище», благодійною організацією «Благодійний фонд «Пларіум», «ФЕД» та Регіональною філією ПАТ «Укрзалізниця», Спілкою молоді Київщини, Благодійним Фондом «Life International». Учні та педагогічний колектив є учасниками й переможцями  Міжнародних, Всеукраїнських, обласних конференцій, олімпіад, форумів, конкурсів, фестивалів, виставок, тренінгів.

16 травня 2018 року заклад узяв участь у 51 Обласній тематичній відкритій виставці ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини XXI століття» з теми «Українська школа: підвищення якості фізико-математичної освіти через формування активного навчального простору» та став переможцем у номінації «Шкільний кабінет як творча лабораторія вчителя та юних дослідників».

Волчкова Світлана Іванівна, директор

 

Категорія: Файли | Додав: Освіта_Харківщини
Переглядів: 319 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024