Номінація: «Система навчання інформатики у навчальному закладі»
Система навчання інформатики в середніх навчальних закладах визначається як система, функціонування якої обумовлюється багатьма чинниками. Головними з них є: характер соціального замовлення на сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства, цілі навчання та виховання, принципи і зміст навчання інформатики та ін. Системи навчання предметів, які становлять зміст загальної середньої освіти, формувалися протягом десятиріч в основному емпірично, перевірялися шкільною практикою і помітно змінювалися з періодом порядку 10-15 років. Для інформатики ж характерним є високий динамізм становлення її методичної системи навчання. Створення та розвиток системи навчання інформатики відіграє ключову роль у становленні шкільного курсу інформатики. Тому актуальним є аналіз елементів системи, виявлення найвужчих місць і проблем, без розв’язання яких неможливий її подальший розвиток. У навчанні інформатики оволодіння програмно-апаратним забезпеченням інформаційних технологій, які є основою засобів навчання інформатики, виступає як одна з найважливіших цілей навчання, наступними є забезпечення інформаційної культури учнів, формування нових інформаційно-комунікаційних технологій навчання на основі широкого застосування комп’ютерних засобів діяльності та телекомунікацій. Створення та виконання програм-проектів дозволяє реально здійснювати міжпредметні зв’язки курсу інформатики та інших навчальних дисциплін: математики, фізики, історії, географії, літератури, ботаніки, музики, рідної та іноземних мов тощо. Нова комп’ютерна техніка дає можливість вільного доступу до телекомунікаційних технологій, освітнього Інтернет-простору доступу до світових інформаційних ресурсів, сприяє впровадженню дистанційного навчання та телекомунікаційних проектів. Уже сьогодні учні нашої школи досліджують різноманітні проблеми, пишуть творчі роботи, беруть участь в Інтернет-олімпіадах, що вимагає володіння основними дослідницькими методами: - аналізом; - пошуком джерел інформації; - збору та обробки даних. Комп’ютерне моделювання, яким учні широко користуються, дозволяє варіювати часовий масштаб подій, а також моделювати ситуації, що відбуваються у мікро- та макросвіті. Плануємо за допомогою ІР –комунікацій повідомляти батьків про щоденну успішність учнів та їх відсутність на заняттях, про основні події в житті школи. На сьогодні у школі склалася чітка система впровадження нових інформаційних технологій, яка продовжує розвиватися та набуває нового наповнення. Функціонує і постійно оновлюється Інтернет-сайт школи. Учні та батьки мають можливість надавати інформацію, свої пропозиції та зауваження для розміщення на сайті. У закладі розгалужена локальна мережі, до якої підключено всі комп’ютери в навчальному кабінеті інформатики та 3 комп’ютери, що використовуються в управлінський діяльності. Це становить 100 % підключення до Інтернету.
|