Лабораторія комп’ютерних технологій в освіті управління освіти адміністрації Київського району Харківської міської ради
Номінація: «Впровадження інформаційно-комунікативних технологій в управління навчальним закладом»
Київський район один з високорозвинених районів міста Харкова – промислового, наукового і культурного центру України. Наш район сміливо можна назвати унікальним історичним пам’ятником міста, оскільки тут збереглися майже 60 відсотків культурної спадщини Харкова. Київський район по праву називають «районом студентства». У 21 вищому навчальному закладі навчається 89 тисяч студентів. У районі результативно функціонує система дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, стратегічна мета якої – формування цілісної свідомості людини, відповідальної за власні дії та їх наслідки. Мережа закладів освіти Київського району – це 67 навчальних закладів. Комунальних – 57, в тому числі: дошкільних навчальних закладів – 28, позашкільних навчальних закладів – 6, загальноосвітніх шкіл – 10, ліцеїв – 4, гімназій – 3, спеціалізованих шкіл – 6. На території району працюють 2 відомчих дошкільних заклади, 1 відомчий навчально-виховний комплекс, 7 приватних закладів. Всього охоплено різними формами навчання 25 695 дітей. У навчальних закладах працюють 1410 педагогів у загальноосвітніх, 434 – у дошкільних та 193 – у позашкільних закладах освіти. Мета та суть моделі інформатизації: розповсюдження інформації про нові комп’ютерні технології в освіті; забезпечення навчання комп’ютерній грамотності працівників установ освіти районної ланки; комп’ютеризація компонентів управління в галузі освіти; комунікації в галузі освіти на основі сучасних комп’ютерних технологій; використання комп’ютерів у навчальному процесі. В районі в рамках комплексної програми розвитку на 2011-2015 роки розроблено заходи за напрямом інформатизації, які є основою для нашої моделі інформатизації в зазначений термін. Суть моделі полягає в розвитку наступних векторів: подальше впровадження комп’ютерних технологій в навчальний процес, а також використання цих технологій у виховної роботі; розвиток програм для здійснення управлінського циклу; розвиток системи дистанційної освіти в районі, якій тісно пов’язаний з інформаційним напрямом у вигляді функціонування сайтів. Для здійснення управлінського циклу в районі активно використовуються: «Ефективна школа»; «АРМ інспектора по школам»; «Облік комунальних витрат закладів освіти»; «Міська освітня мережа»: «Дошкілля», «Школи» та «Позашкілля». Також здійснюється апробація програм дистанційного навчання. В нашому місті вже двічі проводився конкурс-захист на кращу модель інформатизації закладу освіти «Шкільний інформаційний світ». І тут у нас є чим пишатись. У 2009 році з п’яти номінацій наші заклади зайняли 4 перших місця та одне друге. У 2010 році з семи номінацій також були призові місця це 2 перших та одне друге. Досвід у створені власних моделей з інформатизації деяких з них буде презентовано на двадцять другої обласної тематичної відкритої виставки ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини ХХІ століття». Серед яких: • Харківська гімназія №1 Харківської міської ради Харківської області переможець міського конкурсу-захисту на кращу модель інформатизації у номінації «Школа дистанційного навчання»; • Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 17 Харківської міської ради Харківської області переможець міського конкурсу-захисту на кращу модель інформатизації у номінації «Школа сучасних інформаційно-комунікаційних технологій»; • Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 36 Харківської міської ради Харківської області переможець міського конкурсу-захисту на кращу модель інформатизації у номінації «Школа – центр моніторингових досліджень»; • Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 52 Харківської міської ради Харківської області призер міського конкурсу-захисту на кращу модель інформатизації у номінації «Школа – центр інформаційного простору дитини»; • Харківська гімназія №55 Харківської міської ради Харківської області переможець міського конкурсу-захисту на кращу модель інформатизації у номінації «Школа – центр інформаційного простору дитини»; • Харківський ліцей № 107 Харківської міської ради Харківської області переможець районного конкурсу-захисту на кращу модель інформатизації у номінації «Школа сприяння розвитку інформаційної культури».