Виставка "Освіта Харківщини ХХІ століття" Понеділок, 29.04.2024, 07:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Учасники виставки [16]
ХХІ виставка "Громадсько активна школа як виховна система навчального закладу" [9]
Презентація учасників ХХІ виставки "Освіта Харківщини ХХІ століття"
ХХІІ виставка "Інформатизація освіти Харківщини: досягнення та перспекти" [11]
ХХІІ виставка "Інформатизація освіти Харківщини: досягнення та перспективи"
ХХІІІ виставка "Розвиток якісної дошкільної освіти" [9]
ХХІІІ виставка "Розвиток якісної дошкільної освіти"
XXIV виставка "Інноваційні процеси в методичній роботі з педагогічними кадрами" [12]
XXIV виставка "Інноваційні процеси в методичній роботі з педагогічними кадрами"
XXV виставка "Розвиток екологічної компетентності учнів ЗНЗ в умовах сталого розвитку суспільст... [16]
XXV виставка "Розвиток екологічної компетентності учнів ЗНЗ Харківської області в умовах сталого розвитку суспільства"
XXVI виставка "Шляхи підвищення якості навчання учнів історії та правознавства" [6]
XXVI виставка "Шляхи підвищення якості навчання учнів історії та правознавства в умовах допрофільної і профільної підготовки"
XXVII виставка "Умови підвищення якості фізико-математичної освіти в ЗНЗ" [7]
XXVII виставка "Умови підвищення якості фізико-математичної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах"
XXVIII виставка «Організаційно-методичні моделі діяльності психологічних служб районів (міст) Харків [12]
XXIX виставка "Кабінет-лабораторія як підсистема освітнього середовища навчального закладу"... [3]
ХХХІХ виставка "Використання інноваційних технологій навчання хімії" [1]
Каталог виставки

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 79

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » ХХІІ виставка "Інформатизація освіти Харківщини: досягнення та перспекти"

Відділ освіти Харківської районної державної адміністрації Інформаційно-методичний центр Центр комп’ютерних технологій
Номінація: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій та педагогічних програмних засобів у викладанні шкільних дисциплін»

    Формування компетентної конкурентоспроможної особистості, здатної до життя й професійної діяльності у високорозвиненому інформаційно-комунікаційному середовищі, – один із пріоритетних векторів освітньої системи Харківського району, який передбачає: створення умов для рівного доступу учнів та педагогів до інформаційних технологій; формування інформаційної культури, комп’ютерної грамотності дітей та дорослих; широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому просторі району.
З 2007 року в районі функціонує Програма «Інформаційно-комунікаційні технології в закладах та установах системи освіти Харківського району», що зорієнтована на розвиток освітнього інформаційного середовища в цілому та кожного навчального закладу, поліпшення основних показників інформатизації району.
У системі освіти району налічується 846 комп’ютерів (кількість учнів на 1 комп’ютер становить 16 осіб), 5 мультимедійних комплексів; навчально-комп’ютерні комплекси мають локальну мережу та підключені до мережі Інтернет за швидкісними каналами; 100% навчальних закладів забезпечені комп’ютерами в управлінській діяльності, установлені комп’ютери у 30% шкільних бібліотек. Навчальні заклади постійно поповнюються електронними засобами навчального призначення, створено шкільні медіатеки, до яких увійшли як придбані педагогічні навчальні засоби, так і власні розробки вчителів. Кожний навчальний заклад  має офісні програми для організації занять із предметів. Між відділом освіти та навчальними закладами налагоджено обмін інформацією за допомогою електронної пошти та офіційного WЕВ-сайту, з учителями проводяться Інтернет-консультації в режимі реального часу з різних питань, усі районні заходи проводяться з використанням комп’ютерних технологій. Створена система мережної взаємодії між учителями за допомогою Інтернет-ресурсів.
У 20% навчальних закладів предмет «Інформатика» викладається з початкової школи, у 28% – починаючи із середньої ланки. За рахунок годин варіативної складової робочого навчального плану введено спецкурси та курси за вибором з інформатики у майже 50% ЗНЗ району. Інформаційно-технологічний профіль введено в 5 навчальних закладах району. У профільних класах вивчаються спецкурси «Основи створення комп’ютерних презентацій», «Сучасні офісні технології», «Основи комп’ютерної графіки», «Основи Інтернету», «MS Excel у профільному навчанні».
Впровадження й поширення інформаційно-комунікаційних технологій при вивченні навчальних дисциплін, передусім, залежить від професійної компетентності педагогів. І тому одним із першочергових завдань освіти в районі є створення системи науково-методичного супроводу впровадження ІКТ у навчально-виховний процес. У планах роботи кожного з 25 районних методичних об’єднань передбачено заходи, спрямовані на підвищення ІКТ-компетенції педагогів. Практична реалізація поставлених завдань відбувається в усіх організаційних формах: масових, групових, індивідуальних, традиційних і нетрадиційних.
Також підвищенню ІКТ-компетенції сприяє навчання педагогів на спецкурсах «Користувач ПК», «Іntel. Навчання майбутнього», «Основи інформаційно-комунікаційних технологій» тощо. Близько 250 педагогів пройшли відповідне навчання. Завдяки освоєнню сучасних інформаційних технологій учителями-предметниками зросла кількість уроків, орієнтованих на використання ІКТ.
Використання ІКТ позитивно впливає на способи організації навчання, керування навчально-пізнавальною діяльністю учнів, стимулювання цієї діяльності, контроль і перевірку засвоєння навчального матеріалу. Створюється єдина система інформаційного забезпечення організації освітнього процесу. Даний позитивний досвід прослідковується в роботі Яковлівської ЗОШ, Липецької ЗОШ імені П.В. Щепкіна, Циркунівської ЗОШ, Манченківської ЗОШ, Будянського технологічного ліцею. Методичною радою ІМЦ відділу освіти затверджено та впроваджується у практику вчителів району досвід 3 учителів інформатики та 10 вчителів інших предметів, спрямований на використання ІКТ при викладанні шкільних дисциплін. Творчою групою  вчителів української мови та літератури «Ініціатива» розроблено і затверджені КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» три мультимедійні електронні посібники для допрофільного 9-го класу «Великі українці. Література ХVIII ст.»  та профільних 10-го та 11-го класу «Великі українці. Література ХІХ – ХХІ ст.». У 2009 році створено електронний збірник матеріалів «Тиждень української мови та літератури. 5-11 класи», методичні рекомендації щодо використання комп’ютерних програм «Рута», «Плай», «Рідна мова». У 2010 році робота творчої групи спрямована на створення електронного збірника «Різнорівневі завдання, літературні диктанти, учительські консультації для учнів 5-9-х класів».
Щорічно зростає кількісний показник участі учнів у районних, обласних олімпіадах з інформатики, Всеукраїнських і Міжнародних конкурсах та турнірах. У 2008-2009 н.р. на
ІІІ обласному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади  учень 10 класу Липецької ЗОШ імені П.В. Щепкіна Богдан Артем посів ІІІ місце. На обласному етапі конкурсу досягнень у галузі інформаційних технологій серед обдарованої учнівської молоді сільських районів «З комп’ютером на ти» учень 11 класу Циркунівської ЗОШ Бутенко Сергій посів І місце. У 2009-2010 н.р. в Харківському обласному щорічному дистанційному фестивалі з комп’ютерної графіки та анімації серед учнів 7-11 класів учні району стали переможцями у трьох номінаціях.
Щорічно зростає кількість учасників та переможців у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер».
Досвід упровадження ІКТ у навчальних закладах району відображено в науково-методичних публікаціях у Всеукраїнській газеті для вчителів інформатики «Інформатика», у фахових виданнях: «Шкільний світ», «Все для вчителя». Практичний довідник «Інформатика» вчителя Манченківської ЗОШ Ковбаси В.М. надруковано у видавництві «Весна» у 2010 році. Щороку майже 40% робіт учителів-предметників, поданих до участі у виставці-ярмарку педагогічних ідей і технологій, зорієнтовані на використання ІКТ на уроках та в позакласній роботі з предмета.

Категорія: ХХІІ виставка "Інформатизація освіти Харківщини: досягнення та перспекти" | Додав: Освіта_Харківщини (21.03.2011)
Переглядів: 693 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024