Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Теремок» смт Пісочин Харківського району Харківської області
Номінація «Організація роботи з дітьми 5-річного віку в умовах обов’язкової дошкільної освіти»
Комунальний дошкільний навчальний заклад «Теремок» смт Пісочин заснований у 1990 році Куряжським ДСК, 1996 року заклад переведено на баланс Пісочинської селищної ради. Загальна кількість дітей – 344, педагогічних працівників – 24. Функціонують 12 груп, із них: 2 групи дітей раннього віку, 7 груп дітей молодшого дошкільного віку та 3 групи дітей старшого дошкільного віку. Науково-методична тема дошкільного закладу: «Створення умов для якісної підготовки дітей до школи шляхом розвитку професійної компетентності вихователів». Провідні напрями роботи: - Організація освітнього процесу на основі діагностики рівня розвитку навчальних досягнень вихованців. - Забезпечення поєднання особистісно орієнтованого та компетентнісного підходу. - Підвищення якості підготовки дітей до школи. - Співпраця дошкільного навчального закладу з Пісочинським колегіумом Харківської районної ради Харківської області. - Забезпечення умов щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей. - Доцільне впровадження ефективних форм методичної роботи з педагогами як основи розвитку професійної компетентності. З метою формування в дошкільників знань, умінь та навичок, необхідних для навчання у школі, проводиться системна робота, яка визначається Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні та програмою «Я у Світі». Для своєчасного виявлення і розвитку природних нахилів та здібностей дітей організовано гурткову роботу за різнопрофільними напрямами: художньо-естетичні гуртки («Вмілі ручки», «Маленькі фантазери», «Чарівні малюнки», «Оригамі»); фізкультурно-оздоровчий гурток «Пластичний балет»; музичні гуртки (хореографії та інструментальний); народознавчий гурток «Від бабусь та дідусів зберегли скарби усі». Пріоритетним завданням роботи МО вихователів дошкільного закладу є пошук і виявлення оригінальних та результативних рішень у практичних питаннях підготовки дітей до школи. Ураховуючи сучасні тенденції розвитку освіти, педагогічний колектив працює в нерозривному зв’язку з початковою школою Пісочинського колегіуму. Створено творчу групу вихователів старших груп та вчителів початкових класів «Синтез думок», результатом роботи якої є практичний посібник «Сучасні підходи в підготовці старших дошкільнят до школи». Щоквартально проводяться засідання дискусійного круглого столу з питань наступності в роботі ДНЗ та школи, взаємовідвідування навчальних занять, упроваджено в практику роботи проведення методичного діалогу «Що має знати й уміти майбутній школяр» та єдиного методичного дня з питань підготовки вихованців до шкільного навчання. Традиційними є звіти вихователів про підготовку дітей до школи, огляд-аналіз дитячих зошитів та малюнків. У системі роботи з дітьми 5-річного віку велике значення приділяється співпраці з батьками, протягом навчального року проведено батьківські збори в старших групах спільно з учителями 1-4 класів, тематичні консультації для батьків, висвітлено умови для розвитку здібностей дітей дошкільного віку. Для батьків дітей, які не відвідують дошкільний заклад, організовано роботу консультативного пункту «Майбутні школярі», завідувач та вихователі надають поради щодо підготовки дітей до школи, руки до письма, проведення розвивальних ігор, ігор для розвитку дрібної моторики руки, для розвитку уяви та пам’яті, представлено зразки – трафарети для штриховки. У жовтні 2010 року та березні 2011 року на базі дошкільного закладу були організовано практичні семінари за темою «Результативна підготовка дітей старшого дошкільного віку до школи». Вихователі старших груп провели заняття з пізнавального, мовленнєвого та художньо-естетичного розвитку, представили методичні матеріали з напряму підготовки дітей до школи, завідувач Гиренко О.А. висвітлила показники психофізіологічної готовності дітей 6-річного віку до навчання в школі та карти - характеристики готовності дитини на початок шкільного навчання. На основі переглянутих заходів учителі та вихователі провели педагогічний консиліум з питання формування єдиних вимог школи та дошкільного закладу. За підсумками підготовки до початку 2010-2011 навчального року дошкільний заклад посів І місце серед 36 ДНЗ Харківського району та ІІІ місце на обласному рівні.