Номінація «Використання інноваційних педагогічних технологій в дошкільній освіті»
Коротка історична довідка: 1985 рік – відкриття дошкільного навчального закладу № 17, функціонують 11 різновікових груп, спортивна та музична зали, кімната казок, кінозал, методичний та фізіотерапевтичний кабінети; 1989 рік – відкриття музею декоративно-прикладного мистецтва; 1990 рік – започатковано роботу лінгафонного кабінету та студії образотворчого мистецтва; 1993 рік – обладнано кабінет психологічного розвантаження; 2003 рік – створено логопедичний кабінет; 2005 році – обладнана кімната праці; 2007 рік – відкрито комп’ютерний клас. На сьогодні заклад забезпечений двома комп’ютерами, кольоровими принтерами та сканерами, модемом для роботи в Інтернеті. Пріоритетні напрями навчально-виховного процесу: художньо-естетичний та фізкультурно-оздоровчий. Науково-методична проблема закладу: «Особистісно орієнтований підхід – запорука успішного виховання та навчання дітей дошкільного віку». Навчально-виховна робота в дошкільному закладі планується та здійснюється до проблемної теми за трьома напрямами: з педагогами, з дітьми, відповідно з батьками. Форми роботи: З педагогами: педрада, робота творчої групи, розробка тематичного планування на рік за кожною віковою групою, «Практичного матеріалу до теми для дітей», відкриті заняття для педагогів «Обмін досвідом», школа ППД, семінари-практикуми, конкурс-огляд «Ерудит». З дітьми: діагностика; інтегровані, тематичні, комплексні, комбіновані заняття; ігрова діяльність; експериментальна діяльність; свята, розваги; індивідуальна робота з дітьми; виставки робіт дитячої творчості. З батьками: батьківські збори; усні журнали; диспути; круглі столи; дні відкритих дверей; конференції з досвіду сімейного виховання; проблемно-аналітичні бесіди; консультації; психолого-педагогічні тренінги; створення банка даних; діагностика; пропагандистська робота; заочне консультування. Робота психологічної служби представлена за трьома етапами психологічного супроводу впровадження інноваційних технологій: діагностичний, консультативно-просвітницький, корекційно-розвивальний. Діагностичний етап включає в себе такі завдання: вивчення професійних якостей педагогів; вивчення особистісних якостей вихователів; вивчення індивідуальних особливостей розвитку дітей та їх потенційних можливостей. Метою консультативно-просвітницького етапу є підвищення професійних якостей педагогів, формування мотиву до самоосвіти вихователів, сприяння в усвідомленні необхідності зміни регламентації навчально-виховного процесу. Корекційно-розвивальний етап включає в себе тренінги особистісного зростання, тренінги ефективної взаємодії батьків з дітьми, використання здоров’язберігаючих технологій у корекційно-розвивальній роботі з дітьми. У навчально-виховний процес упроваджується авторська програма «Театр фізичного виховання» М.М. Єфименка, ТРВЗ, розвиваючі ігри Б.П. Нікітіна; корекційно-розвиваюча програма для дітей старшого дошкільного віку «Розвиток пізнавальної сфери дошкільників» (2004, Щербак І.Д.); програма з розвитку логічного мислена і творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку та молодших школярів «Країна логіки» (2005, Щербак І.Д.); «Дитина в колисці рідного краю» (2005, творча група дошкільного закладу); програма експериментально-дослідної роботи «Особистісно орієнтований підхід – запорука успішного виховання та навчання дітей дошкільного віку» (2010, творча група дошкільного закладу). Педагогічні працівники беруть активну участь у методичних заходах та професійних конкурсах: 6 призерів районного конкурсу «Вихователь року», переможець обласного конкурсу «Вихователь року – 1992» (Дроздюк Л.В.). Лауреат обласного конкурсу на кращий стан фізичного виховання Литвин Н.В. (2009). Наш ДНЗ – переможець обласного конкурсу «Дошкільний заклад року – 2010», лауреат Всеукраїнської виставки «Інноватика в освіті України – 2010». Колектив постійно знаходиться у творчому пошуку нових шляхів, ідей, методів виховання та навчання. Результатом роботи наших педагогів за останні 6 років є авторські навчальні програми: методичні посібники, були задепоновані на районній та обласній виставці-ярмарку педагогічних ідей та нагороджені дипломами І-ІІІ ступенів: «Особливості морального виховання у сім’ї та робота дошкільного закладу з батьками», вихователь Синєгуб Л.Г., диплом ІІ ступеня (2004 р.); «Нетрадиційні форми роботи з казкою», вихователь Бородієнко Н.І., диплом І ступеня (2004 р.); «Еколого-валеологічне виховання дітей старшого дошкільного віку», вихователі Хомович Л.М., Дьяконова І.І., диплом ІІІ ступеня (2006 р.); «Творча пошукова діяльність дітей у процесі гри на дитячих музичних інструментах», муз керівник Дьяконова І.В., диплом ІІІ ступеня (2006 р.); «Казковий театр ритмічної гімнастики», вихователь-методист Скорнякова В.М., диплом ІІ ступеня (2006 р.); «Вправні кухарі», вихователь Толстікова О.П., диплом ІІ ступеня (2007 р.); «Формування доброзичливих взаємовідносин з однолітками засобами гри», вихователь Туркіна Н.В., диплом ІІІ ступеня (2007 р.); «Від природи наснага», вихователь Безуглова О.І., диплом ІІ ступеня (2008 р.); «Веселі мандрівки з математикою», вихователь Курна Л.І., диплом І ступеня (2010 р.).
|