Відділ освіти Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області
Номінація «Упровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» у практику роботи дошкільного навчального закладу»
Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», схвалена колегією Міністерства освіти і науки України від 21 березня 2008 року та затверджена наказом від 29.01.2009 р. № 41, – перша програма розвитку, яка повною мірою забезпечує реалізацію особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти і вперше вводить поняття «базові якості особистості» та лінії розвитку особистості дошкільника, зокрема: соціальний, емоційно-ціннісний та креативний розвиток. Вона орієнтує педагогів на те, що в центрі уваги має бути не педагог як організатор навчально-виховного процесу, а дитина, якісні та кількісні зміни, що відбуваються з нею від народження до 6 (7) років і втілюються в різних формах активності, особливостях поведінки та діяльності на різних вікових етапах, у різних сферах життєдіяльності. Саме тому ефективне впровадження Базової програми в дошкільні заклади вимагало системного підходу до підготовки педагогів. З метою реалізації цього питання відділом освіти Шевченківської районної державної адміністрації була опрацьована поетапна система заходів, запропонована науковцями КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» у методичних рекомендаціях «Методичний супровід упровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».
Етапи впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» в дошкільні навчальні заклади Шевченківського району
І. Просвітницько-інформаційний етап Мета: розширити знання педагогів щодо модернізації дошкільної освіти на особистісно орієнованих засадах. Форми реалізації: науково-теоретичні семінари; методичні об’єднання; педагогічні читання; консультації; опрацювання матеріалів періодичних видань.
ІІ. Діагностичний етап Мета: визначити мотивацію роботи району в умовах модернізації дошкільної освіти, готовності педагога до творчої інноваційної діяльності. Форми реалізації: тестування; анкетування.
ІІІ. Навчально-методичний етап Мета: налаштувати педагогів району на творчу групову діяльність, підвищити мотивацію до роботи за новою Програмою; визначити шляхи, методи, прийоми впровадження Базової програми. Форми реалізації: науково-практичні семінари; методичні об’єднання; анкетування; засідання творчої групи; інструктивно-методичні наради; методичний банк даних.
ІV. Упровадження Базової програми Організація навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах району.
V. Контрольно-аналітичний етап Мета: вивчення впливу Базової програми на результативність навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах району. Форми реалізації: аналіз навчальних досягнень вихованців; корекційна діяльність; моніторинг ефективності навчально-виховного процесу.