«Від розвитку до самореалізації» – головний принцип діяльності колегіуму покладено в основу реалізації науково-методичної проблеми «Розвиток інноваційної особистості в умовах формування адаптивного освітнього простору». Лозівський колегіум № 2 – заклад нового типу філологічного профілю (українська філологія), що розпочав свою історію у 2005 році шляхом реорганізації загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 2. Традиції, дух творчості, гуманізму, демократизму, прагнення до досконалості шляхом нововведень – властивості, що характеризують заклад від дня створення і до сьогодення. Головною метою методичної роботи колегіуму є створення можливостей для постійного професійного зростання педагогів та впровадження сучасних освітніх технологій у навчально-виховний процес. Інноваційні підходи до організації методичної роботи колегіуму направлені на врахування настанов, ціннісних орієнтацій, потреб, можливостей педагогів та створення умов для просвітницького інформування й активного навчання педагогічних працівників із метою розвитку в них інноваційних здібностей, формування готовності до сприйняття нових ідей та участі в інноваційних заходах, до швидко змінюваних вимог суспільства. Зміст інновацій методичної роботи Лозівського колегіуму № 2 полягає у розширенні мережної взаємодії (діяльність кафедри гуманітарних наук ННПК ХНПУ імені Г.С. Сковороди на базі колегіуму, співпраця з видавництвами «Шкільний світ», «Основа», Харківським територіальним відділенням МАН, Корпусом миру США в Україні), у продуктивній та керованій самоосвіті (система психолого-педагогічних семінарів, дистанційне навчання, використання Інтернет-ресурсів), у поширенні педагогічного досвіду як наслідок рефлексії власної діяльності педагога (узагальнення досвіду на міському та обласному рівнях, друк у фахових виданнях, участь у професійних виставках і конкурсах), подальшій підготовці педагогів щодо створення інклюзивного освітнього простору, впровадження технології «портфоліо вчителя» для педагогічного колективу, особливо для вчителів, які підлягають атестації, діяльність педагогів із власної ініціативи у складі творчих об’єднань, що сприяє саморозвитку, самореалізації особистості вчителя. Ефективність роботи вимірюємо співвідношенням результатів до поставлених завдань. Колегіум має високий рейтинг результативності методичної роботи серед закладів міста: неодноразові переможці обласної виставки ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини ХХІ ст.» (2008 р. – ІІІ та І місця, 2010 р.– І місце); учителі колегіуму щороку є переможцями обласної виставки-презентації педагогічних ідей та технологій (2009 р. – 6 дипломів, 2010 р. – 7, 2011 – 5). У 2009 році заклад став переможцем Всеукраїнського етапу конкурсу-огляду Шкіл сприяння здоров’ю. Одним із пріоритетних напрямів роботи психологічної служби є психологічне забезпечення методичної роботи колегіуму. Виходячи з методичних потреб колегіуму та тенденцій розвитку сучасної освіти, планується тематика постійно діючого психолого-педагогічного семінару та діяльності «Школи молодого педагога», надаються методичні консультації педагогам і здійснюється експертна робота щодо соціально-психологічних аспектів діяльності педагогів та впровадження інновацій. Методична розробка «Психологічна просвіта – один із шляхів підвищення професійно-педагогічної компетентності вчителя» посіла І місце на обласній виставці-презентації (2009 р.). В атмосфері творчості, натхнення, відданості педагогічній справі вчителі виховують учнів конкурентоздатними особистостями, які можуть реалізувати себе в соціумі, тому колегіанти – активні учасники МАН, переможці обласного етапу конкурсу ораторського мистецтва, захисту екологічних проектів, акції «Добро починається з тебе», Всеукраїнських конкурсів «Безсмертний подвиг українського народу», «Єднаймось, брати-українці», «Тарасовими шляхами», агітбригад ЮІР, ДЮПР, екологічних. Агітбригада за здоровий спосіб життя «Рівний-рівному» була учасником І та ІІ Всеукраїнського фестивалю «Молодь обирає здоров’я».
|