Малинівська гімназія заснована у 2004 році. Навчально-виховний заклад зорієнтований на роботу з дітьми, які мають високі інтелектуальні здібності, стійку позитивну мотивацію до навчання. Педагогічний колектив гімназії кілька років поспіль працює над методичною темою «Інноваційний процес у методичній роботі вчителів як засіб навчання і виховання обдарованої та здібної особистості учнів». Однією з основних складових навчально-виховного процесу вважаємо відстеження професійного й особистісного зростання педагогічних працівників, стабільність і комфорт у всіх видах педагогічної діяльності, моніторинг результативності роботи кожного учасника освітнього процесу. Педагогічною радою гімназії визначені зміст, методи і форми роботи з обдарованими дітьми. Зміст роботи з обдарованими дітьми визначається в межах кожної навчальної дисципліни. Методи і форми роботи з обдарованими дітьми відрізняються певною своєрідністю. Учителі використовують тематичні і проблемні міні-курси, «мозкові штурми» в усіх варіантах, рольові тренінги, спрямовані на розвиток дослідницьких умінь. Метою інноваційної педагогічної діяльності є особистісний розвиток суб’єктів навчального процесу. Важливим показником результативності роботи є участь і перемоги гімназистів у різних інтелектуальних конкурсах: «Кенгуру», «Лелека», «Соняшник», «Колосок». Значним досягненням є перемога у ІІІ етапі Малої академії наук з української мови (ІІ місце), Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін у ІІ, ІІІ та ІV етапах (ІІІ місце, українська мова та література). Основними чинниками досягнення результативності в роботі з учнями вчителі гімназії визначили: розуміння важливості роботи з обдарованими дітьми кожним членом колективу гімназії та посилення уваги до проблеми формування позитивної мотивації до навчання; створення і постійне вдосконалення методичної системи і предметних підсистем роботи з обдарованими учнями; визнання керівництвом і колективом гімназії того, що реалізація системи роботи з обдарованими учнями є одним із пріоритетних напрямів у роботі гімназії. Виходячи з того, що однією з найважливіших умов модернізації освіти є професійне вдосконалення кадрів, інноваційний підхід до методичної роботи з педагогічними працівниками здійснюється через такі форми і методи: робота методичних об’єднань (у гімназії працюють методичні об’єднання учителів гуманітарного, математичного, природничого, естетичного циклів); науково-практичні конференції, під час проведення яких учителі мають можливість самовдосконалюватися та самореалізовуватися; семінарські заняття; школа молодого вчителя, наставництво (тільки у цьому навчальному році в гімназії почало працювати 5 молодих спеціалістів); творчі групи; педагогічні читання; конкурс «Учитель року»; предметні тижні, методичні декади; відкриті уроки, взаємовідвідування уроків; робота над колективною науково-методичною темою; вивчення, упровадження ефективного педагогічного досвіду, інноваційних педагогічних технологій; звіт про курсову підготовку; огляд наукової, методичної, педагогічної літератури тощо. Також важливою складовою методичної роботи гімназії є «Школа становлення молодого вчителя», яка спрямовує діяльність на вирішення таких проблем: удосконалення уроку шляхом особистісно зорієнтованої системи навчання та виховання; творчий розвиток учителя й учня; через творчість учителя до розвитку особистості кожного школяра та підвищення творчої активності обдарованих дітей у процесі запровадження варіативного компонента освіти. Навчальний процес у гімназії здійснюється за кабінетною системою (15 кабінетів), що сприяє запровадженню інноваційних технологій в освітній процес. Серед учителів гімназії 4 мають звання «учитель-методист», 5 – «старший учитель», 15 – спеціалісти вищої кваліфікаційної категорії.
|