Зміївський ліцей №1 імені З. К. Слюсаренка має давню та славну історію. Навчальний заклад пройшов довгий шлях становлення від 1871 року (рік заснування закладу як прогімназії) до сьогоднішньої діяльності у статусі ліцею. Педагогічний колектив ліцею постійно працює над забезпеченням належних умов для ефективного функціонування освітньої системи. Серед 81 педагога 75 мають повну вищу освіту, 4 – спеціальну освіту , 2 – базову вищу освіту (освітній рівень бакалавра). Вищу кваліфікаційну категорію мають 34 педагоги, І кваліфікаційну категорію – 20, ІІ кваліфікаційну категорію – 11, категорію «спеціаліст» – 10, звання «Вчитель-методист» – 5, звання «Старший учитель» – 22. Педагогічний колектив працює над науково-методичною темою «Створення умов для мережної організації надання інтегрованої допомоги педагогічним працівникам у вдосконаленні їх професійної мобільності з метою підвищення якості загальної середньої освіти». Інноваційна освітня діяльність педагогічного колективу ліцею характеризується пошуком нових і вдосконаленням існуючих концепцій, принципів, підходів до освіти, суттєвими змінами в змісті, формах і методах навчання. Тому невід’ємною складовою є організація науково-методичної роботи, що передбачає налаштування всіх учителів на творчу працю, пошук інновацій. Питома вага сучасних педагогічних інновацій у навчально-виховному процесі ліцею складає: особистісно-орієнтована технологія – 25%, інтерактивні технології – 30%, здоров’язберігаючі технології – 25%, інформаційно-комунікаційні технології – 20%. Окремі вчителі використовують комбіновані технологічні системи. Інтерактивні технології за рівнем упровадження в ліцеї є загальнопедагогічними. Структура науково-методичної взаємодії забезпечує управління розвитком творчості кожного педагога, передбачає регулювання стосунків у колективі та виховання педагогічних кадрів і передбачає опору на основну ланку взаємодії – методичні об’єднання вчителів-предметників, творчі динамічні групи, діяльність творчих лабораторій. Найважливішим для розвитку творчості є забезпечення вільного часу вчителів через мобільність та варіювання форм методичної взаємодії, матеріальна забезпеченість, наявність необхідної навчально-матеріальної бази, створення на сучасному рівні методичного кабінету, доступ до комп’ютерної та копіювальної техніки, використання можливостей Інтернету, створення сприятливих морально-психологічних умов для творчості та стимулювання, оптимізації стосунків у педагогічному колективі, ретельний аналіз дієвості проведених протягом навчального року заходів, планування, розумне поєднання традиційних та інноваційних форм методичної роботи, роль педагогічної науки у творчості вчителя. П’ять років поспіль учителі ліцею мають перемоги в обласній виставці-презентації педагогічних ідей (18 дипломів), Всеукраїнському конкурсі «Панорама творчих уроків» (6 дипломів), публікації у періодичних виданнях із власного педагогічного досвіду (36 публікацій), затверджені авторські програми (3) та один методичний посібник та ін. Колектив спрямований на розвиток творчості учня і має в цьому напрямі вагомі досягнення: переможців обласного етапу олімпіад із базових предметів (3), конкурсу-захисту творчих робіт у МАН (7), міжнародних та всеукраїнських конкурсів, турнірів. Такі підходи до організації науково-методичної роботи дають учителю натхнення, роблять його справу цікавою, корисною для суспільства, допомагають не відставати від розвитку педагогічної науки, приносять радість і задоволення.
|