У вересні 2010 року в навчальному закладі відкрилася лабораторія природничих дисциплін, у якій було реалізовано головну ідею М. Монтессорі – стимулювання дитини до саморозвитку через занурення її в підготовлене середовище, що відповідає психологічним потребам дитини.
При розробці, наповненні та створенні завдань педагоги враховували основні постулати Марії Монтессорі:
- свобода вибору, яка полягає, по-перше, у праві дитини самостійно вибирати зону (їх у нашій лабораторії чотири: біології, хімії, фізики та географії), по-друге, у праві учня вибирати вид діяльності в кожній зоні;
- наявність і доступність матеріалу для всіх заявлених видів діяльності;
- присутність учителів-предметників у кожній зоні, але не з метою тотального контролю чи перестраховки, а лише для надання допомоги в разі потреби та за проханням дитини;
- наявність кількох важливих правил при роботі, а саме: дотримуйся тиші; не заважай роботі товариша; прибери за собою; не переходь із зони в зону в ході заняття;
- різновіковість дітей, які працюють у лабораторії (одночасно можуть працювати діти з 4-го по 11-й клас).
Саме завдяки цьому учні навчаються не тільки спілкуватися та допомагати один одному, у них формується почуття взаємодопомоги, взаємоповаги та відповідальності за інших, набуваються лідерські якості.
Діти – активні учасники процесу навчання. Участь дорослих мінімальна, тому такі знання є найбільш цінними та стійкими.
Обов’язкова рефлексія направлена на самоусвідомлення результатів своїх досліджень із метою подальшої корекції своєї діяльності.
Відсутність оцінки за роботу, відсутність змагання (хто кращий чи хто перший) не викликає відрази до навчання, підвищує самооцінку, а в цілому формує самодостатню особистість.
Таким чином, наша лабораторія природничих дисциплін виконує не тільки роль звичайної шкільної лабораторії, де головним завданням є отримання практичних знань. Лабораторія нашого закладу формує творчу особистість, здатну самореалізуватися і йти своїм власним шляхом.
|