Червонознаменівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Первомайської РДА Харківської області
Одним із провідних напрямів роботи школи є екологічна освіта школярів. На досягнення цієї мети спрямовані різноманітні форми методичної роботи, серед яких: педагогічні та науково-практичні конференції, робота науково-методичної ради школи, практичні та теоретичні семінари, педагогічні тижні, робота шкільних методичних об’єднань, шкільного бібліотекаря, педагогічні конкурси, виставки, презентації ефективного досвіду, методичний супровід роботи з обдарованими учнями. Починаючи з початкових класів, учителі залучають учнів до різноманітних природоохоронних конкурсів. Діти із задоволенням виконують дослідницькі роботи. Участь учнів школи в різноманітних природоохоронних конкурсах: конкурсі-захисті екологічних проектів (2008 рік – 1 учень, 2009 – 4 учні, 2010 – 4, 2011– 5 учнів); конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів – членів Харківського відділення МАН: 2008 – 1 учень, 2009 – 1, 2010 – 2 учні, 2011 – 2; Всеукраїнський конкурс «Мій рідний край, моя земля» за напрямом «Щедрість рідної землі»; Всеукраїнський інтерактивний конкурс «Колосок»; виставка малюнка «Природа очима дітей»; Всеукраїнський конкурс учнівської молоді «Мій рідний край, моя земля», Всеукраїнська акція «Зелений паросток майбутнього»; Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Країн багато – планета єдина»; конкурс-виставка юних природоохоронців «Замість ялинки – новорічний букет» та інші. Значну роль відіграє співпраця вчителів, учнів та батьків, тісний зв’язок зі школами району, з відділом освіти, БДЮТ, санітарно-епідеміологічною станцією. За період із 2008 року напрацьований досвід формування екологічної культури використовується не тільки під час викладання навчальних дисциплін інваріантної складової, навчального плану школи, але й при виборі учнями спецкурсів, факультативів із метою безперервної екологічної освіти. Серед таких курсів – спецкурс «Основи споживчих знань», факультатив «Хімія і довкілля», факультативний курс сприяння просвітницькій роботі «Рівний – рівному» серед шкіл України щодо здорового способу життя. Шкільне екологічне виховання має цілеспрямований, координований і системний характер передачі знань. Важливе місце в системі екологічного виховання посідає початкова школа, яка є першою усвідомленою ланкою у формуванні відповідального ставлення учнів до навколишнього середовища й здоров’я людини. Учителі літератури, музичного й образотворчого мистецтва швидше й легше сформують відповідальне ставлення учнів до природи, спираючись на засоби мистецтва. Тісна співпраця вчителів основ здоров’я, основ екології, біології, хімії, географії та фізики сприяє підвищенню рівня роботи з обдарованими учнями. У 2009 році учень школи здобув перемогу в обласному етапі конкурсу-захисту екологічних проектів. Протягом чотирьох років школярі беруть участь у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів – членів Харківського відділення МАН за хіміко-біологічним напрямом на районному та обласному рівнях. Учителі школи мають власні методичні розробки: «Розробки виховних заходів з екологічного виховання у початковій школі», «Формування здоров’язберігаючих компетентностей», «Формування екологічного світогляду учнів на основі художньо-естетичної діяльності», «Формування екологічного мислення на уроках біології та в позаурочний час», «Соціалізація учнів у системі екологічної освіти», «Проектна діяльність у сільській школі. Проекти з екологічного виховання».
|