Катеринівська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів Лозівської районної ради Харківської області
Педагогічний колектив Катеринівської школи для організації діяльності з екологічного виховання визначив пріоритетні напрями, що сприяють виробленню навичок спілкування (слухання, публічний виступ, переконливий стиль викладу, графічне оформлення), вивчення (планування досліджень, робота у бібліотеці, проведення інтерв’ю, аналіз даних), групового процесу (керування, прийняття рішень, співпраця). У роботі з екологічного виховання задіяні адміністрація школи, учителі-предметники, класні керівники, шкільний бібліотекар, органи учнівського врядування, батьки та учні. Велика увага екологічному вихованню в початковій школі приділяється на уроках природознавства (використання методу проектів: «Новорічна ялинка», «Збережемо ліс!»), математики (використовується розв’язування задач екологічного змісту, образотворчого мистецтва і трудового навчання (виготовлення попереджувальних знаків для правильної поведінки в природному середовищі, плакати екологічного змісту, прикрашення годівничок або будиночків для птахів). Вихованці початкової школи беруть участь у шкільних акціях «Чисте подвір’я», «Посади і збережи квітку», «Годівничка», «Ми відповідаємо за братів наших менших». Учнями старших класів протягом багатьох років проводиться науково-дослідницька робота в заказнику місцевого значення «Балка Михайлівська», де вони визначають і описують рідкісні види рослин і тварин, вплив антропогенних факторів на біоценоз заказника, розробляють заходи, спрямовані на збереження і відновлення чисельності рідкісних видів рослин і тварин. Свої наукові роботи учні школи захищають на конкурсі екопроектів. Цінні навички учні отримують під час практичної діяльності. Посадковий матеріал, вирощений на базі закладу, використовується для озеленення території школи. Науково-дослідницькі роботи учні презентують на конкурсах «Юний дослідник», «Щедрість рідної землі». Значна робота з екологічного виховання проводиться класними керівниками: виховні години екологічного змісту, усні журнали «Треба горнутися нам до землі: на ній ми не перші, і щоб не останні», конференції «Планета Земля – наш спільний дім», «Глобальні проблеми людства», «У відповіді перед майбутнім». Одним із напрямів, за яким здійснюється екологічне виховання у школі, є орган учнівського врядування, учнівська асоціація «Асорті», зокрема робота центру «Затишок»: підтримання в належному стані Меморіалу слави; рейд-перевірки по класах із питань провітрювання кабінетів, протирання підлоги на перервах; рейд-перевірки з озеленення класів; рейд «Чисте подвір’я»; участь у двомісячнику «Зелена весна», трудовій акції «Парад квітів біля школи»; підготовка і проведення літньої трудової практики. У школі працює еколого-волонтерський загін, який є ініціатором шкільних трудових операцій та акцій по збереженню природи рідного краю. Пропаганду дбайливого ставлення до природи веде екологічна агітбригада «Блискавка», члени якої є творцями екологічних казок, конкурсів природоохоронних плакатів. Агітбригада – активний учасник та неодноразовий переможець районного огляду-конкурсу екологічних агітбригад. Екологічна освіта учнів реалізується і позашкільними освітньо-виховними закладами через гуртки еколого-натуралістичного профілю. На базі нашої школи працює гурток «Юні друзі природи». Для вдосконалення розвитку екологічної компетентності учнів розроблено перспективні напрями діяльності: введення факультативних курсів «Аптека природи», «Екологія рослин», «Проблеми біорізноманіття»; проведення бінарних уроків; засідання ШМО з екологічної тематики; використання дитячих презентацій, розроблених на уроках інформатики (тема екології) під час проведення батьківських зборів та конференцій з метою акцентування уваги на екологічних проблемах рідного краю; створення куточка живої природи; робота Екоклубу за напрямами загальнорозвивального спрямування, метою якого є вияв творчих здібностей і нахилів дітей, розвиток їхнього інтересу до вивчення довкілля та формування елементарних навичок екологічно доцільної поведінки в природі та з її охорони.
|