Новопокровський навчально-виховний комплекс Чугуївської районної ради Харківської області
Навчально-виховний комплекс реорганізовано зі школи у 2011 році. Профіль навчання – універсальний. Головною метою діяльності педагогічного колективу в напрямі формування екологічних компетентностей учнів є індивідуалізація навчального процесу для забезпечення морально-етичного ставлення до дійсності та виховання учнів як носіїв екологічної культури. Для досягнення цієї мети використовуються можливості кожного предмета і позакласного спілкування з вихованцями. Науково-методична тема – «Підвищення якості освіти через формування ключових компетентностей учнів шляхом інтеграції традиційних і нетрадиційних форм і методів роботи в навчально-виховному процесі». Пріоритетним напрямом навчально-виховного процесу є формування та розвиток екологічних компетентностей учнів в умовах сталого розвитку суспільства. Загальношкільна система екологічного виховання будується на основі програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх закладів України» (2007 рік) та програми виховання в дошкільному закладі «Я у світі». Ціннісне ставлення до природи і сформована на його основі екологічна культура в закладі реалізується через: екологічні гуртки («Квітникар», «Юні біологи»), шкільні товариства охорони природи («Чисте джерело», «Екологічна стежка»), екологічні агітбригади, екологічні загони в пришкільному оздоровчому таборі; науково-дослідницьку та пошукову роботу Малої академії наук; виховну роботу в позаурочний час; інтеграцію екологічних чинників у структуру уроків з усіх предметів навчального плану; проведення масових форм природоохоронної роботи, у тому числі практичного спрямування щодо озеленення, благоустрою шкільної території та території селища. Одним із головних напрямів інноваційної діяльності навчально-виховного комплексу є формування екологічних компетентностей учнів через викладання основ наук та позакласну виховну роботу. Створено систему роботи: проведення заходів із батьками; ознайомлення з проблемами довкілля в дошкільних групах; формування стійких екологічних переконань при вивченні основ наук у початковій школі та навчальних предметів в основній і старшій; мережа гуртків екологічного напряму; діяльність учнів у МАН, тісна співпраця з комісією з екологічних питань Новопокровської селищної ради. У закладі створена розвинена мережа гуртків екологічного напряму: «Екологічна варта», «Квітникарі», «Юні біологи», «Екологічна агітбригада», «Центр екологічної інформації (ЦЕІ)». З 2003 року учні ведуть успішну науково-дослідницьку та пошукову роботу в Малій академії наук, досягли значних успіхів: були переможцями як районних, так і обласних етапів конкурсів-захистів екологічних проектів. Велику увагу шкільні захисники природи приділяють інформаційній роботі: кожний екологічний захід супроводжується обов’язковим випуском тематичного бюлетеня або буклета, які поширюються серед учнів школи та батьків.
|