Первомайський будинок дитячої та юнацької творчості Первомайської міської ради Харківської області
Первомайський будинок дитячої та юнацької творчості – сучасний позашкільний заклад, у якому створена система спільної продуктивної і творчої діяльності педагога і дитини. Вся робота закладу будується з урахуванням інтересів учнів і спрямована на розвиток вільної, всебічно розвиненої гармонійної особистості у 63 гуртках, у яких навчається більш як 860 вихованців віком від 6 до 17 років. Здійснюють позашкільну освіту 25 досвідчених педагогів, у тому числі за сумісництвом 8 чоловік з таких напрямів: художньо-естетичний; туристсько-краєзнавчий; еколого-натуралістичний; науково-технічний; науково-дослідницький; соціально-реабілітаційний. Колектив працює над тим, щоб у позаурочний час виховувати і навчати дітей, формувати їх естетичні смаки, світоглядні орієнтири, які стануть підставою життєвого вибору, розвивати пізнавальну діяльність, створювати умови для самореалізації молоді. Завдання педагогічного колективу – розвивати активні сучасні технології становлення та самоствердження дитини (презентації, відкриті мікрофони, захисти особистої думки, ідеї, експонату), створювати та зберігати атмосферу для творчого гармонійного розвитку особистості. У 2011/2012 навчальному році педагогічний колектив Первомайського будинку дитячої та юнацької творчості зосередився на темі «Вплив компетентності керівника гуртка на рівень досягнень вихованця». Ця тема не тільки логічно продовжує педагогічне дослідження минулих років, але й розширяє коло науково–дослідницької роботи для педагогів. У навчально-виховному процесі нашого закладу присутні всі ланки розвитку особистості: від спостереження дитиною довкілля до оволодіння нею знанням про світ та умінням презентувати здобуті знання. Педагоги, працюючи в різних творчих напрямах, виявляють саме ті складові компетенції, що природно формуються під час запланованих ними занять із дітьми. Презентація на різних рівнях керівниками гуртків та їх вихованцями своїх знань, умінь є підтвердженням їхньої компетенції, тому традиційними є перемоги у Всеукраїнських та обласних виставках, експедиціях, конкурсах: «Мій рідний край, моя земля»; «Я хочу жити в якісному світі»; «Обдаровані діти України»; «Моя Батьківщина – Україна!»; «Наша мрія – вода чиста, земля красива»; «Замість ялинки новорічний букет»; «Знай і люби свій край». Робота еколого-натуралістичного напряму ведеться на теоретичному і практичному рівнях. Вихованці вивчають об’єкти і явища у самій природі, отримують навички щодо визначення видів рослин і тварин, з’ясовують на практиці шляхи впливу людини на довкілля, видів природокористування, а головне, розширюють кругозір щодо сучасних дійсних природоохоронних проблем і шляхів їх розв’язання. Вихованці дослідницьких гуртків досліджують природні особливості рідного краю та його екологічний стан, як результат цієї роботи – перемога на ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН України (м. Київ), (вихованець дослідницького гуртка «Рідна Слобожанщина» посів ІІ місце). У рамках МАН постійно проводяться дослідження з вивчення різних компонентів екологічного стану м. Первомайського та Первомайського району. Завдання педагогічного колективу – удосконалювати педагогічний процес та надавати якісні педагогічні послуги, використовуючи сучасні інтерактивні форми методичної роботи: тренінг, ділову гру, круглий стіл. Науково-методична робота в Первомайському будинку дитячої та юнацької творчості» – це система цілеспрямованого професійного зростання педагогічних працівників, орієнтована на постійне примноження педагогами теоретичних знань та практичних навичок і вмінь із метою підвищення рівня професійної компетентності педагогів, підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу закладу.
|