Районне методичне об’єднання вчителів історії та правознавства Харківського району
Районне методичне об’єднання вчителів історії та правознавства працює над темою «Підвищення якості навчання учнів історії та правознавства в умовах допрофільної і профільної підготовки шляхом формування професійної мобільності педагогів». Метою цієї роботи є підвищення результативності навчання шляхом використання новітніх освітніх технологій як засобу формування загальнонавчальних компетенцій учнів, критичного мислення, оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєвотворчих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних навичок. З метою підвищення якості навчання учнів історії та правознавства в умовах допрофільної і профільної підготовки у трьох навчальних закладах району введено історичний профіль, яким охоплено 86 учнів, та правовий для 13 учнів. Організовано допрофільну підготовку історичного та правового напряму для 110 учнів. Окрім загальнообов’язкового курсу «Правознавство», за рахунок годин варіативної складової у школах запроваджено різноманітні правові спецкурси: «Історія держави і права України», «Практичне право», «Основи правової грамотності», «Основи демократії», «Вчимося бути громадянами», «Досліджуючи гуманітарне право», «Права дитини», «Основи правової грамотності», «Громадянська освіта», «Права людини», «Правовий статус неповнолітніх в Україні». Ними охоплено 190 учнів. Робота РМО вчителів історії та вчителів правознавства спрямована на підвищення фахового рівня педагогів. Працює школа ефективного педагогічного досвіду «Використання інноваційних технологій на уроках історії», педагогічна майстерня «Самоосвіта як засіб мережної взаємодії при підвищенні професійної компетентності вчителя», проводяться майстер-класи. Результатом роботи творчої групи вчителів історії є збірники: «З досвіду роботи вчителів району з проблем застосування різних історичних подій на уроках історії та в позаурочний час», «Проблемно-пошуковий метод з використанням інтерактивних форм навчання як засіб формування толерантності». Підготовлено розробки уроків за темою «Інноваційні технології як засіб формування толерантності на уроках суспільно-політичних наук». Учителі ознайомлюються з новинками навчально-методичної літератури, оперативно обмінюються досвідом із колегами за допомогою електронної пошти, форумів та Інтернет-семінарів, беруть активну участь у конкурсах професійної майстерності. Тарасенко Т.В., учитель історії Мереф’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 – лауреат обласного конкурсу «Учитель року –2011». Щороку вчителі історії стають переможцями виставки-презентації педагогічних ідей та технологій. За останні 3 роки 20 учителів поділилися досвідом роботи з колегами на шпальтах журналів видавництв «Шкільний світ», «Основа». Збільшується щорічно кількість учнів-учасників різноманітних конкурсів, конференцій, експедицій та акцій. Учні Мереф’янської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 6 створили проект «Музей – центр громадянського виховання» і стали переможцями Всеукраїнської суспільної акції школярів України «Громадянин – 2011». Також представили проект «Температура прав людини в моїй школі» і були відзначені дипломом.
|