Харківська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 145 Харківської міської ради Харківської області
Психологічна служба школи працює над розробкою ефективної моделі психологічного супроводу процесу адаптації учнів 1-х, 5-х та 10-х класів до освітнього середовища. Навчальний заклад піклується про психологічне здоров’я дитини, його збереження і підтримку на різних етапах навчання дитини в школі. Особливу увагу психологічна служба школи приділяє психологічній адаптації дитини, яка є найважливішою умовою успішності навчання та розвитку дитини в освітньому середовищі. Основне завдання психологічної служби школи – психологічний супровід, що спрямований на створення успішних умов адаптації учнів до навчання в школі та при переході учнів у середню і старшу школу. Також важливим завданнями є: сприяти створенню оптимальних умов для розкриття і реалізації здібностей дітей з урахуванням індивідуальності кожної дитини; своєчасне виявлення дезадаптації учнів; сприяти формуванню нового рівня мислення, пам’яті, стійкої уваги та розвинутої уяви, гармонійному розвитку кожної особистості; формувати позитивну шкільну мотивацію; Пріоритетні напрями роботи – психодіагностика та використання її результатів для подальшого покращення процесу адаптації; здійснення корекційно-розвиваючої роботи для покращення адаптації (корекційно-розвивальна програма для успішної адаптації до навчання учнів перших класів «А я уже першокласник…», укладач – практичний психолог Загній І.А.; корекційно-розвивальна програма для успішної адаптації до навчання учнів п’ятих класів «А я уже п’ятикласник», укладач – практичний психолог Загній І.А (нагороджена дипломом ІІІ ступеня XIX Харківської обласної виставки-презентації педагогічних ідей та технологій). Ці програми сприяють покращенню показників психологічної адаптації, за даними моніторингових досліджень, майже на 25%: на початку 2011/2012 н.р. становили 68%, на кінець року – 93%. Також вони покращують взаємовідносини в класному колективі між учнями, мотивують їх до подальшого навчання. Особливу увагу приділяємо також просвіті, яка сприяє формуванню правового світогляду учнів. Одним із таких напрямів є впровадження соціально-просвітницького тренінгу «Попередження випадків насильства та жорстокого поводження з дітьми», укладач – практичний психолог Загній І.А. (Тренінг затверджено обласним центром практичної психології та соціальної роботи у 2012 році.) Постійно спонукаємо учнів до розвитку творчих здібностей. У 2011-2012 н.р. вони взяли участь у Всеукраїнському конкурсі науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН, де були нагороджені дипломом за активну участь у ІІ етапі (тема роботи: «Дослідження впливу типу темпераменту на інтелектуальну лабільність та успішність у розв’язанні логічних задач»). Систематичне вдосконалення майстерності психологічної служби школи дозволяє знаходити позитивне в усіх учнів і, спираючись на це, розвивати та виховувати кожного з них.