У рамках шкільної психологічної служби не йдеться окремо про психодіагностику, корекцію або розвиток. Це єдиний за своєю суттю вид роботи, оскільки психолог не просто діагностує, а й розробляє програми подальшого розвитку або корекції тих чи інших сторін особистості, здібностей учнів, а також слідкує за виконанням розроблених ним рекомендацій. Цей супровід охоплює всіх учасників НВП: учнів, батьків, учителів. Психологічний супровід починається ще до вступу дітей до школи і продовжується протягом їх навчання. Практичний психолог навчального закладу проводить різні види роботи з дітьми, батьками, учителями. З учнями 1–4-х класів проводиться діагностичний мінімум, який дозволяє визначити спрямованість особистості, тобто ставлення до себе, до однолітків, учителів, навчання, інтереси та схильності. На основі отриманих результатів проводяться корекційні заняття, психологічні ігри. індивідуальні консультації з учителями і батьками. На цих консультаціях батьки отримують узагальнені результати діагностики, а також рекомендації. Учителі, у свою чергу, знайомляться з результатами діагностики, що дає їм можливість визначити пріоритетні напрями роботи з кожною дитиною. Позитивними результатами психологічного супроводу учнів початкової школи можна вважати: динаміку індивідуального та психологічного розвитку учнів; зміну у ставленні батьків до дітей і навчання в цілому; організацію навчального процесу з урахуванням індивідуально-вікових можливостей учнів; можливість практичному психологу обґрунтовано планувати роботу з організації умов розвитку та становлення особистості учнів.
|