Адреса: вул. Широнінців, б. 25, м. Зміїв, Харківська обл., Україна, 63404
Телефон: +38(05747)3-17-06,
E-mail: zm_Licey1@i.ua
Сайт: http://zmiiv-lyceum1.kh.sch.in.ua/
Зміївський ліцей № 1 імені З. К. Слюсаренка має давню та славну історію. Навчальний заклад пройшов довгий шлях становлення – від заснування в 1871 році закладу як прогімназії до сьогоднішньої діяльності в статусі опорного закладу в освітньому окрузі. Педагогічний колектив постійно працює над забезпеченням належних умов для якісного й ефективного функціонування освітньої системи. Серед 99 педагогів вищу кваліфікаційну категорію мають 43, першу – 23, другу – 12, категорію «спеціаліст» – 12, педагогічне звання «учитель-методист» – 10, «старший учитель» – 24.
Методична тема – «Забезпечення ефективності кадрової політики та інноваційних форм методичної взаємодії з метою підвищення якості освітнього простору округу». Окремі вчителі використовують комбіновані технологічні системи в класах профільного навчання, а саме: фізико-математичного (70 учнів), хіміко-біологічного (28 учнів), історичного (18 учнів) профілів. Ліцей є учасником експериментально-дослідницької роботи всеукраїнського рівня «Опорна школа як технологія реалізації державної політики у напрямі якісної освіти», «Експериментальне впровадження та дослідження медіаосвітніх інноваційних технологій», «На крилах успіху (впровадження нового Державного стандарту початкової освіти)», що дає можливість окреслювати перспективи освітньої діяльності округу. Цільова програма освітнього округу «Талант плюс творчість – крок до успіху» спрямована на роботу з обдарованими учнями, сприяє системності в розвитку природничо-математичних, суспільно-гуманітарних, мистецьких нахилів учнів; окремі її розділи орієнтовані саме на формування природничо-математичної компетентності обдарованих учнів.
Аналітичне моніторингове дослідження щодо перспектив творчого розвитку учнівського загалу освітнього округу дозволило побудувати шкалу якісних оцінок рівня сформованих компетентностей учнів і визначити дієвість профільної фізико-математичної підготовки: 14% учнів демонструють високий рівень математичної компетентності, практичне застосування та вільне володіння знаннями, що продемонстровано під час зовнішнього незалежного оцінювання з математики та фізики; 23% учнів займаються науково-дослідницькою діяльністю, виробили власний, індивідуальний стиль, співпрацюють з учителями, викладачами вищих освітніх закладів у межах науково-практичних конференцій, практичних семінарів тощо. Педагогічний колектив зорієнтований на розвиток творчої особистості учня, має вагомі досягнення. Учні демонструють стабільні показники на ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із математики, фізики, астрономії, інформатики (7), ІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт в МАН України (5), секції «Прикладна математика», «Теоретична фізика», на обласному фестивалі комп’ютерної графіки та анімації (15). Команда учасників Всеукраїнського турніру юних фізиків «Квант» (5) визначена кращою командою із сільської місцевості, в індивідуальних заліках і олімпіадах учні мають дипломи переважно першого ступеня (щорічно). Учителі математики, фізики, інформатики застосовують інноваційні підходи до освітньої діяльності, мають затверджені авторські програми з фізики, розроблені та подані на апробацію підручники з фізики та робочі зошити до них. Здобули перемогу в обласному фестивалі Інтернет-ресурсів (3 дипломи І та ІІ ступенів), Всеукраїнському конкурсі «Панорама творчих уроків» (6), мають публікації в періодичних фахових виданнях із власного педагогічного досвіду (4).
Творчий підхід до організації роботи з обдарованими учнями в ліцеї дає вчителям натхнення, робить їх справу цікавою, корисною для суспільства, допомагає не відставати від розвитку педагогічної науки, приносить радість і задоволення від підготовки повноцінного, життєво компетентного, конкурентоспроможного громадянина сучасного соціуму.
Дударєва Лідія Іванівна, директор ліцею
|