Андріївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Балаклійської районної ради Харківської області
Андріївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Балаклійської районної ради Харківської області заснована рішенням виконкому Балаклійської районної ради № 451 від 25 серпня 1967 року.
У 2017/2018 н.р. в освітньому закладі навчаються 237 учнів, творчо працюють 23 педагоги. Діяльність педагогічного колективу спрямована на реалізацію актуальної методичної теми «Формування громадянської та національної самосвідомості особистості в поліетнічному освітньому середовищі». Метою нашої спільної виховної діяльності є послідовна зміна завдань, змісту, методів і форм, умов, необхідних для розвитку особистості й досягнення визначених позитивних результатів, тому серед основних векторів виховної діяльності педагогічного колективу освітнього закладу в умовах запровадження Концепції нової української школи визначено: поліпшувати взаєморозуміння, довіру та взаємодію між представниками різних секторів громади; підвищувати рівень ідентифікації учнів зі школою (розробити власну символіку – емблему, прапор, гімн закладу); залучати додаткові людські та матеріальні ресурси для підтримки школи й задоволення потреб та інтересів громади; використовувати весь комплекс додаткових освітніх послуг на підставі договорів із батьками й учнями, а також комплексної програми розвитку; формувати в учнів демократичні погляди, цінності та навички в галузі освіти з прав людини та демократичного громадянства; створити умови для різноманітної творчості та змагання учнів і педагогів, збільшити кількість гуртків у закладі, ураховуючи потреби, інтереси та побажання учнів; внести зміни в позакласну роботу з напряму популяризації демократичних принципів і поваги до прав людини, покращення зв’язків, партнерства та співпраці з місцевою громадою й батьками; організувати семінари, тренінги для вчителів, на яких відпрацьовувати стиль педагогічного спілкування, доводити необхідність ставлення до учня як до суб’єкта, розвивати перцептивні здібності вчителів тощо; заохочувати творчі пошуки учнів, стимулювати їх до активного перетворення дійсності, мотивувати брати активну участь у житті навчального закладу й суспільства загалом; розробити систему моральних і матеріальних заохочень учителів та учнів задля підвищення їхньої ініціативи й самостійності.
Реалізація означеної теми відбувається через організацію методичної роботи з класними керівниками, проведення загальношкільних і районних заходів, різних форм виховної діяльності з учнівською молоддю, організацію діяльності учнівського самоврядування. Щорічно учні та вчителі беруть участь у творчих конкурсах, акціях, конференціях. Наш заклад уже вчетверте бере участь і перемагає в обласному конкурсі для дітей та молоді «Місцеве самоврядування – це ми»; у номінації «За кращий індивідуальний письмовий твір на тему «Що таке місцеве самоврядування?» маємо такі здобутки: 2013 рік – ІІ місце, 2014 – ІІ місце, 2015 – ІІІ місце, 2016 – ІІ місце. Є переможці серед учасників відкритого фестивалю дитячої художньої творчості «Таланти третього тисячоліття» (І місце), Всеукраїнського проекту «Це – наше і це – твоє!» (І місце), обласного конкурсу екологічних проектів «Проект, який зробить довкілля чистішим» (І місце), обласних конкурсів «Моя Батьківщина – Україна»; «Я – депутат місцевої ради», Міжрегіонального конкурсу дитячої листівки «Бібліотека. Книга. Родина» (І місце), учасниками обласного фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я», обласного конкурсу творчих робіт учнів 10-11 класів «Харківщина – конкурентоспроможний регіон», соціального проекту «Наше мирне небо».
Відповідно до спільних планів налагоджено співпрацю з Харківським обласним благодійним фондом «Даруй добро», депутатом Харківської обласної ради Русецьким А.А., Балаклійським районним краєзнавчим музеєм, закладами вищої освіти. Створено орган учнівського самоврядування освітнього закладу, активістами якого проведено благодійну акцію «Діти – дітям» (збір речей, іграшок, канцтоварів, художньої літератури для дітей, які проживають у зоні проведення АТО), патріотичні акції: «Подарунок захисникові», «Допоможемо бійцям на передовій», «Дід Мороз – це Я і Ти» (для дітей, які залишилися без батьків) у дитячих будинках і в зоні АТО, за що отримали подяку від Всеукраїнського благодійного фонду «Діти – наше майбутнє». Учні школи – учасники Всеукраїнських акцій, експедицій, фестивалів «Патріот», «Ми за тверезе життя», «Мій біль – Афганістан», конкурсу епістолярного жанру від Укрпошти «Напиши листа собі 45-річному», конкурсу есе «Я – європеєць».
Учнівське самоврядування організувало видання «Шкільний меридіан». У 2016 році учні під керівництвом педагога-організатора Устиченко Н.А. стали лауреатами Міжнародного Конкурсу Шкільних Медіа. Реалізувано два міні-проекти за напрямами « Прапор України – прапор миру» (створення прапору України з живих квітів) і «Проект, який зробить довкілля чистішим» (озеленення території школи). До участі в проектах залучили представників громадськості та депутатів Андріївської селищної ради. Матеріали теоретико-експериментального дослідження висвітлено в статті. «Управління розвитком виховної системи сільської школи» (Всеукраїнському журналі «Виховна робота в школі», 2013 рік) й оприлюднено під час науково-практичної конференції «Організаційно-методичне забезпечення моніторингових досліджень якості управління навчальним закладом» (Харків, 2013), розміщено на шпальтах районної газети «Вісті Балаклійщини».
Шелест Тетяна Василівна, директор школи
Бесарабівський навчально-виховний комплекс (загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад) Кегичівської районної ради
Історія освіти села Бесарабівка бере свій початок із 1913 року, коли було засноване Бесарабівське земське початкове училище. У 1989 році збудували новий сучасний корпус школи, а з 1 вересня 2011 року відбулася реорганізація в навчально-виховний комплекс (загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад), 2016 – навчально-виховний комплекс (загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад), а з 1 вересня 2017 року відкрито групу пришкільного інтернату для дітей із сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах.
Громадянське виховання є одним із пріоритетних напрямів виховної роботи навчально-виховного комплексу. Головна мета діяльності педагогічного колективу в напрямі громадянської освіти – формування системи цінностей та якостей особистості, яка розвивається й виявляється через її власні ставлення, проявляється в патріотизмі, національній свідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.
Педагогічний колектив Бесарабівського НВК, працюючи над єдиною методичною темою «Формування компетентної особистості шляхом реалізації діяльнісного підходу та використання інноваційних освітніх технологій», спрямовує можливості освітнього простору на формування свідомого громадянина, патріота.
Традиційно педагоги й учні беруть активну участь у конкурсах юних аматорів «Моя Україно!», «Парки – легені міст і сіл», «Різдвяна писанка», декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край», фотовиставці «Територія пригод»; краєзнавчій експедиції «Чорнобиль: події, долі, пам’ять», військово-патріотичній акції «Слобожанські дзвони Перемоги», педагогічному конкурсі «Парк педагогічної майстерності».
З 2012 року школярі є активними учасниками територіального відділення Малої академії наук, 4 учні стали переможцями обласного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт з такими темами: «Комплекс пересторог допологової обрядовості жителів Кегичівського району» (2016 рік); «Особливості відбудови та розвитку народного господарства Кегичівщини у 40 – 50-х роках XX століття» (2016 рік); «Розвиток земської освіти в Костянтиноградському повіті Полтавської губернії в ІІ половині XIX століття – на початку XX. Коханівське училище Кегичівської волості» (2018 рік).
Шкільне методичне об’єднання класних керівників працює над темою «Створення виховного простору як ресурсу розвитку особистості в контексті реалізації основних орієнтирів виховання».
Діє учнівська держава «Модерн» (включає 4 міністерства: «Ерудит», «Добре серце», «Спартак», «Вогник»), яку очолює президент. Учнівське самоврядування, як результат співпраці вчителів і дітей, дозволяє школярам учитися колективного планування, сформувати лідерські якості, навички спілкування, уміння розв’язувати проблеми, планувати трудову діяльність, раціонально використовувати час, виховувати відповідальність, вимогливість до себе й товаришів, готовність до участі в різних проектах, до захисту від негативних явищ, адаптуватися випускникам до постійних змін життєвих умов, визначитися з вибором професії.
Досягненню поставленої мети сприяє організація діяльності гуртків: «Країна майстрів», «Вокально-хоровий», «Різьблення по дереву», «Граючись – вчимося»; правового клубу «Центуріон».
У шкільному краєзнавчому музеї учні-екскурсоводи знайомлять відвідувачів з експозиціями «Історія села та рідного краю», «Віч-на-віч із подвигом війни», «Історія школи», «В. Галевський – воїн-інтернаціоналіст», «Коханівський гідрологічний заповідник та Бесарабівський ентомологічний заказник». Педагогічний колектив тісно співпрацює з батьками й громадськістю, які залучаються до створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських і загальнолюдських цінностей, до участі в обласному конкурсі міні-проектів «Разом в майбутнє» та їх реалізації.
Налагоджено співпрацю з районними громадськими організаціями: «Інтернаціоналіст», «Союз. Чорнобиль. Україна», громадською організацією Кегичівської районної спілки учасників АТО» та волонтерами.
Робота з громадянського виховання Бесарабівського НВК – це цілісна система, спрямована на формування патріота, здатного діяти в інтересах демократичного громадянського суспільства в Україні.
Юсова Ірина Володимирівна, директор НВК
Миколаївський навчально-виховний комплекс Лозівської районної ради Харківської області
Освіта в селі Миколаївка Лозівського району Харківської області започаткована в 1912 році, коли на кошти земства була побудована трикласна церковноприходська школа. З часом вона міняла назви відповідно до розвитку села: восьмирічна, дев’ятирічна, середня, загальноосвітня І-ІІІ ступенів, навчально-виховний комплекс. Але як би школа не називалась, вона завжди реалізувала потреби сільської громади. Основним її завданням було виховання й навчання гідної зміни своїм батькам, відданого громадянина своєї Батьківщини.
Методична тема, над якою працює педагогічний колектив у цьому році – «Підвищення результативності роботи всіх учасників освітнього процесу в умовах упровадження нового Державного стандарту в контексті Концепції «Нова українська школа». Профіль навчання – універсальний.
Пріоритетними напрямами роботи освітньої галузі закладу визначено: забезпечення доступної та якісної освіти, що відповідає вимогам суспільства, запитам особистості, потребам держави і регіону; створення умов для особистісного розвитку суб’єктів освітнього процесу, модернізація змісту, методів, форм навчання і виховання; інтеграція освіти у європейський освітній простір; сприяння соціальній адаптації інвалідів, дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, до учнівського середовища; створення умов щодо реалізації інтелектуального потенціалу педагогічних працівників, обдарованої учнівської молоді, упровадження нових моделей профільного та допрофільного навчання.
Формуванню громадянської відповідальності здобувачів освіти в умовах розбудови Нової української школи сприяє історико-краєзнавчий музей, де зберігаються експонати та інформація, що є фактажем історії Миколаївської громади, який є осередком патріотизму та громадянського виховання дітей і молоді. Через співпрацю ради музею, групи екскурсоводів «Патріот» і клубу «Пошук» ця інформація поглиблюється й досліджується, стає матеріалом для створення науково-пошукових робіт учнів. За останні 5 років екскурсійна група «Патріот» створила 14 дослідницьких робіт, пов’язаних з історією села, об’єднаних темою «Вони творили епоху, епоха творила їх», які опубліковано в збірках, журналах, газетах. Школярі систематично доглядають за порядком на братських могилах, екскурсії проводять іноді на вулицях, створюючи для їх жителів свята. В обов’язки гуртківців входить також допомога самотнім людям похилого віку. У 2015/2016 рр. спільно з членами обласної групи «Меморіал-схід» (Ковальовим В.М.) знайдено прізвища 41-го з невідомих солдат, які загинули в селі в 1942 році, у 2017 році перехоронено останки ще 13 невідомих солдат. У музеї створено нову змінну експозицію «Вони захищають Україну сьогодні».
Пріоритетний напрям роботи дошкільного відділення «Дзвіночок» – «Формування громадянської свідомості, соціально-моральних якостей особистості дитини». Учнівська організація «Козачата» об’єднала учнів 1–4-х класів. Діяльність її спрямовано на патріотичне виховання дітей у дусі загальнодержавних цінностей, козацьких традицій.
За своєю ініціативою учні створили малюнки, узяли участь у Всеукраїнському проекті Міністерства освіти і науки України «Це – наше і це – твоє» і стали переможцями. За ідеями дітей на каналі «ПЛЮСПЛЮС» створено нову серію мультфільму «Іграшка Зозулиця – наша! Це – наше і це – твоє !».
Уособленням демократичної атмосфери в школі, важливим чинником самовиховання особистості є учнівське самоврядування, яке реалізує шкільна автономна республіка (ШАР) учнів 5-11 класів.
Учні є постійними учасниками конкурсу-захисту пошукових робіт на районному та обласному рівнях, експедиції «Моя Батьківщина – Україна», «Слобожанські дзвони Перемоги», «Історія міст і сіл України», конкурсу екскурсоводів музеїв. Учні 4–5-х класів беруть участь у конкурсі-захисті робіт учнів-членів МАН України в категорії «Юний дослідник».
У школі створено спілку «З Батьківщиною в серці», яка об’єднує педагогів, учнів, батьків. Громадськість села тепло прийняла переселенців із зони АТО. Приклад батьків став гідним для наслідування, тому коли до школи прийшли вісім учнів із сімей переселенців, вони швидко влилися в учнівську шкільну спільноту.
Педагоги є постійними учасниками районних і обласних методичних заходів, беруть участь у професійних конкурсах: «Учитель року» (Дмитрієва С.Ю., Волошко Н.В, Боюка А.Я.); «Класний керівник року» (Шевчук М.О.); «Вихователь року» (Писаренко Л.В., Шталь К.О.). Методичні розробки педагогічних працівників закладу з означеної теми опубліковано у фахових журналах (Колеснікова І.І., Яковлєва О.В.), журналах он-лайн та розміщено на методичному порталі.
Дмитрієва Світлана Юріївна, директор НВК
Бабаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу Потапенка П.О. Харківської районної ради Харківської області
Школу засновано в 1937 році як Бабаївську середню школу. За роки діяльності заклад декілька разів змінював назву: Бабаївська середня школа (до березня 1964 р.), Бабаївська середня школа ім. Героя Радянського Союзу П.О. Потапенка (до 1991 р.), загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів смт Бабаї Харківського району – комунальний заклад (до 2003 р.), Бабаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Харківської районної ради Харківської області (до 2004 р.), з 2010 р. – Бабаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу Потапенка П.О. Харківської районної ради Харківської області. Профіль навчання – універсальний.
Головним завданням закладу є створення сучасної моделі випускника – свідомого громадянина, патріота, якому притаманні високі моральні ідеали суспільства, любов до Батьківщини, відповідальність за виконання громадського обов’язку.
Пріоритетний напрям діяльності школи – створення організаційних, методичних, інформаційних, ресурсних умов, які сприяють формуванню громадянина країни, здатного ефективно працювати й навчатися протягом життя, оберігати й примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати й зміцнювати державу як невід’ємну складову європейської та світової спільноти.
Педагогічний колектив працює над методичною темою «Формування соціальної та громадянської компетентності учнів через діяльність органів учнівського самоврядування». Створено цілісну систему виховної роботи, яка на принципах демократизму, єдності сім’ї та школи, спадкоємності поколінь забезпечує здійснення громадянського, національного й патріотичного виховання. Основну увагу педагогічні працівники приділяють формуванню громадянина-патріота України. Навчальний заклад тісно співпрацює з громадськими організаціями та органами місцевого самоврядування. Члени учнівського самоврядування беруть активну участь у роботі Ліги старшокласників Харківського району.
Психологічний супровід учасників освітнього процесу здійснює практичний психолог Боброва І.О., яка у 2017 році здійснила моніторинг рівня сформованості ключових компетентностей учнівської молоді. За результатами дослідження 75% школярів мають стійкий прояв громадянської компетентності, реалізувати яку можуть через органи учнівського самоврядування та роботу гуртків.
У виховному процесі закладу широко використовуються інформаційно-комунікаційні технології, за допомогою яких реалізовано проект «Видатні постаті селища».
Учні школи – переможці районних і обласних конкурсів, проектів, конференцій, турнірів, акцій: «З Україною в серці», «Дружать діти на планеті», «Сад пісень Сковороди», Всеукраїнський зліт учнівських лісництв (обласний етап), Всеукраїнська історико-краєзнавча конференція учнівської молоді «Південно-східна Україна: зі стародавності у ХХІ століття», обласна військово-патріотична акція учнівської та студентської молоді «Слобожанські дзвони Перемоги».
Школярі активно залучаються до практичної благодійної діяльності, беруть участь в акціях «Діти дітям!», «Напиши листа солдату», «Новорічна листівка воїну АТО», у Всеукраїнській акції зі збору кришечок-закруток для протезування воїнів АТО.
Серцевиною виховного процесу є особистість: її нахили, здібності, потреби, інтереси, соціальний досвід, самовідданість, характер.
За допомогою соціального партнерства ми продовжуємо формувати випускника з чіткою життєвою позицією, людину, яка творчо ставиться до своєї діяльності, енергійну особистість із нестандартним мисленням.
Забара Ольга Сергіївна, директор школи
Комунальний заклад «Харківська гімназія № 6 "Маріїнська гімназія" Харківської міської ради Харківської області»
Харківська гімназія № 6 «Маріїнська гімназія» – один із найстаріших навчальних закладів м. Харкова, заснований ще в 1870 році. У різні часи своєї історії гімназія дарувала світові славетних випускників, якими пишається Україна. Серед них є відомі митці: Х. Алчевська, Л. Гурченко, Г. Поженян і багато інших.
Маріїнка поєднала освітянські традиції та новації, зуміла зберегти кращі надбання класичної педагогіки й водночас продовжує сміливий пошук нових перспективних освітніх форм. Пріоритетним вектором у роботі гімназії завжди було і є нині виховання любові та глибокої шани до рідної мови, національної культури, народних традицій, історії рідного краю, а також розвиток пізнавальних і творчих навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити.
Візитівка Маріїнки – мовна освіта. Головним у навчанні іноземної мови є завдання практичного опанування мовленнєвих умінь на рівні, достатньому для здійснення іншомовного спілкування в чотирьох видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, читанні, говорінні, письмі в типових ситуаціях. В основі – комунікативні технології, які формують мовну, соціолінгвістичну, дискутивну, соціально-культурну компетенції. Як зазначено в програмі Ради Європи «Language Learning for European Citizenship», це дає змогу вільно спілкуватися, знімати мовні бар’єри, досягати взаєморозуміння.
Згідно з угодою між Україною та Німеччиною, у рамках ініціативи «Школи партнери майбутнього» в гімназії викладається курс «Мовний диплом». Німецький мовний диплом, отриманий в Україні, підтверджує, що його власник має знання на рівні С1 відповідно до Європейської системи оцінювання знань мови. Ця програма передбачає також систему стажування вчителів німецької мови й директорів шкіл у різних містах України та Німеччини.
Особливістю реалізації мовної освіти в гімназії є робота літнього табору «АВС саmр» «Unity», який організовують волонтери зі США та вчителі Маріїнки.
Гімназія тісно співпрацює з вищими навчальними закладами України, зокрема через систему університетських кафедр у школі. В основі – принципи соціального партнерства, взаємовигідності, рівності та рівноправ’я, спільності ідей, обміну ресурсами та вільного вибору напрямів партнерства.
Важливою складовою системи виховної роботи закладу є розвиток учнівського самоврядування. У гімназії з 1997 року існує організація учнівського самоврядування «ГАРТ», метою якої є здійснення акцій милосердя, охорона навколишнього середовища, турбота про фізичне та духовне здоров’я молоді, самовизначення тощо. Гартівці щоквартально видають шкільну електронну газету «Маріїнка», знімають відеоролики для гімназійного телебачення «Маriinka TV», мають перемоги в конкурсах ХМОУС.
Із активним розвитком міжнародної співпраці та соціального партнерства з 2006 року на базі організації «ГАРТ» виник шкільний євроклуб «School.Europe.World», члени якого беруть участь у різних міських і міжнародних проектах, зокрема в Міжнародному проекті «Діти за мир в усьому світі», що був ініційований посольством Угорщини в Україні, за підтримки Почесного консула республіки Албанії в м. Харкові, у Всеукраїнських проектах «Школа миру», «Інтеграція через діалог», «Подаруй оберіг солдату». А також набувають комунікативного досвіду з носіями мови, знайомляться через творчу співпрацю з особливостями культури різних країн.
Колектив гімназії нагороджений почесними грамотами та подяками Міністерства освіти і науки України, дипломом Міжнародної іміджевої програми «Суспільне визнання» в номінації «Надбання нації», Дипломом І ступеня та золотою медаллю на VIII Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2017» (номінація «Становлення нової української школи в умовах модернізації та інтеграції до Європейського освітнього простору: досягнення та перспективи»).
Зуб Олександра Михайлівна, директор гімназії
Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 59 Харківської міської ради Харківської області
Наш заклад освіти вперше прийняв школярів 1 вересня 1956 року. На сьогодні в ньому навчається 340 учнів, працює 29 досвідчених педагогів, з яких 3 нагороджено знаком «Відмінник освіти», 4 – Почесною грамотою Міністерства освіти, 5 – мають звання «учитель-методист», 2 – «старший учитель», 1 – «вихователь-методист». Профіль навчання універсальний.
Пріоритетними напрямами освітнього процесу є всебічний розвиток дитини як особистості та громадянина, розкриття її позитивних нахилів, здібностей, талантів, забезпечення трудової підготовки, професійного самовизначення, формування загальнолюдської гуманістичної моралі, дотримання правил толерантної поведінки, співпереживання, підготовка учнів до життя в полікультурному та європейському просторі.
Педагогічний колектив працює над методичною темою «Формування життєздатної особистості шляхом інтеграції освітньої діяльності в нових соціокультурних умовах засобами національно-патріотичного виховання» та виховною проблемою «Виховання здорової особистості шляхом формування національно-патріотичних і громадянських якостей».
Школа є учасницею Європейської мережі Шкіл сприяння здоров’ю в Україні, переможницею III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу – Школа сприяння здоров’ю (2008 р.), дипломантом X Обласної тематичної відкритої виставки ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини XXI століття» (диплом II ступеня), регіональним освітньо-інформаційним центром національної мережі Шкіл сприяння здоров’ю; на її базі працює постійно діючий семінар у рамках Харківського міського відділення Української Асоціації Європейської мережі Шкіл сприяння здоров’ю, діє опорна «Школа сприяння здоров’ю». Заклад бере участь у Всеукраїнській програмі для демократичного громадянства «Демократична школа», у проекті «Вчимося жити разом», Всеукраїнському проекті «Школа миру», «Юні миротворці».
Значна увага в закладі приділяється інтеграції освіти для демократичного громадянства та основ прав людини в навчальні предмети, позакласні заходи, партнерські відносини з учнями та батьками, роботі учнівського самоврядування. До навчального робочого плану введено предмети громадянського спрямування: «Кроки до порозуміння», «Критичне мислення», «Права людини в Україні», «Основи демократії».
Лідери учнівського самоврядування «Нове покоління» беруть активну участь у підготовці та проведенні позакласних заходів, акції «Нагодуємо птахів», «Дня безпечного Інтернету», «Дня безпеки руху», «Дня Соборності України», Дня шкільного самоврядування. Розроблено й підготовлено три учнівські незалежні проекти на конкурс «Харків – місто моє».
Команда старшокласників улітку 2016 р. брала участь у Всеукраїнському дебатному форумі за проектом «Враховуй Різницю», у 2017 р. ця ж команда пройшла у фінал Міського дебатного клубу.
Наші досягнення: диплом ІІ ступеня (2016 р.) на обласному літературному конкурсі «Молода Слобожанщина»; ІХ Кубок Харкова – пошук у мережі Інтернет – І місце (2015 р.); Міський конкурс творчих робіт вільного жанру «Присвята рідному місту» – диплом І ступеня (2017 р.); Міський конкурс соціальних проектів «Харків очима небайдужих дітей» – І місце (2017 р.); Міський конкурс дитячого малюнка «Мій біль Афганістан» – диплом І ступеня (2017 р.); ІІ етап Всеукраїнського конкурсу науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН – диплом І ступеня (2 учні, 2015 р.); диплом ІІІ ступеня (2017 р.); диплом І ступеня, диплом ІІІ ступеня (2018 р.).
Школа є постійним учасником інтерактивних учнівських конкурсів «Соняшник», «Лелека», «Кришталева сова», «Геліантус», «Кенгуру», «Колосок».
На базі закладу діє опорна «Демократична школа», керівник – учитель історії Чут Н.В. У 2018 році для вчителів Новобаварського району проведено тренінг за темою «Реалізація діяльнісного підходу як основи освіти для демократичного громадянства та основ прав людини щодо формування компетентностей для демократичного громадянства під час вивчення історії та суспільствознавчих дисциплін у Новій українській школі».
Очікувані результати: згуртувати учнів, навчити працювати в команді, самостійно приймати рішення, аргументовано відстоювати свою точку зору, бути обізнаними в питаннях прав людини, демократичного суспільства, навчити довіряти, співпрацювати та поважати інших.
Уварова Інна Олександрівна, директор школи
Куп’янський навчально-виховний комплекс №7 Куп’янської міської ради Харківської області
У 2001 році Куп’янську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 8 та дошкільний виховний заклад № 3 було реорганізовано в навчально-виховний комплекс «Школа – дитячий садок» № 7, а у 2004 році перереєстровано в Куп’янський навчально-виховний комплекс № 7 Куп’янської міської ради Харківської області.
Пріоритетними напрямами діяльності Куп’янського НВК № 7 є створення умов для всебічного розвитку особистості, реалізації природних інтелектуальних здібностей дітей від 1 до 17 років, розвитку їхніх талантів, самореалізації, виховання громадянина й патріота з активною життєвою позицією шляхом співпраці закладу та громади селища.
Відпрацьовано алгоритм взаємодії закладу та громади, здійснення громадських практик задля гармонійного розвитку дитини.
Протягом 2006 – 2008 років заклад брав участь у дослідно-експериментальній роботі з проблеми «Моніторинговий, науково-методичний і організаційний супровід процесу модернізації системи загальної середньої освіти в Харківській області» за напрямом «Організація громадянської освіти та виховання в умовах навчально-виховного комплексу».
Узагальнено ефективний педагогічний досвід класного керівника Воронової Г.П. за темою «Класний колектив як осередок розвитку морально-духовних цінностей учнів» і досвід роботи закладу за темою «Організація громадянської освіти та виховання в умовах навчально-виховного комплексу».
Центр формування громадянських і морально-духовних цінностей – шкільна республіка ТЕМП (Творче Ерудоване Молоде Покоління). Наші вихованці є надійними помічниками та порадниками в усіх шкільних справах, в управлінні закладом, у житті селища.
У цьому навчальному році заклад здійснив проект «Нам 115 років!», у якому були задіяні вихованці, працівники НВК, батьки та представники громадськості.
Поряд із традиційними шкільними святами започатковано нові: конкурс дитячих талантів «Весняночка», спортивні змагання «Швидше, вище, сильніше», до проведення яких були залучені мешканці селища.
У закладі багато років поспіль працюють гуртки та студії: «Лідерство – запорука успіху», «Юні музеєзнавці», «Етнолялька», «Козачата», «Червона рута». Учні мають змогу розвивати свої вокальні та хореографічні здібності, навчитися бути лідером і вміти виражати й обстоювати свою точку зору.
Відкриття Музею історії школи – це результат нашого спільного проекту, до якого були залучені як учителі й учні школи, так і педагоги-ветерани, шефи, випускники різних поколінь, батьки, громада. Музей є центром творчої праці, творчого пошуку, школою громадянської активності вчителів і учнів. На базі музею працює гурток « Юні музеєзнавці».
Наші учні є постійними учасниками й переможцями Всеукраїнських конкурсів: науково-пошукових робіт школярів «Голодомор 1932-1933 рр. Україна пам’ятає», шкільних газет, «Якби мером був я», «Тато, мама, я – українська сім’я», «Герої не вмирають», також військово-спортивних змагань.
Результатом співпраці колективу закладу й місцевої громади є вагомі проекти: «Тепла школа – здорові діти», «Процвітай, рідне селище», «Осінній вернісаж». За перемогу в міському проекті «Крок до мрії» нагороджені сучасним мультимедійним класом.
Досвід нашого освітнього закладу представлявся на сороковій обласній тематичній відкритій виставці ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини XXІ століття» та на сьомій Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2016» і був відзначений дипломом І ступеня та золотою медаллю.
Та ніякі слова й розповіді не можуть повністю відобразити почуття любові дітей до рідної школи, краю, України. Тільки побачивши очі наших школярів, їх привітну, щиру посмішку, поспілкувавшись із ними, можна відчути ту неповторну атмосферу, що склалася в нас між учителями і учнями в процесі спільної діяльності.
Глущенко Олена Миколаївна, директор НВК
|